مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون‌شهری شهرداری مشهد درباره وام خرید موتورسیکلت برقی گفت: سقف آن ۱۰۰ میلیون تومان است.

موتور سیکلت برقی

به گزارش همشهری آنلاین، جواد شمس با بیان اینکه وام موتورسیکلت‌های برقی  با کارمزد ۴ درصد و ۲۴ ماهه است، گفت: همچنین هیچ پولی نیز در ابتدا دریافت نمی‌شود.

او با بیان اینکه در سال ۹۶، دانشگاه فردوسی مطالعه سیاهه انتشار آلودگی هوای مشهد را انجام داد که در آن سیاهه بیان شد بیشترین علت آلودگی هوای شهر مشهد مربوط به منابع متحرک یعنی خودروها بوده، توضیح داد: ۱۱.۵ درصد آن مربوط به موتورسیکلت‌ها است، این میزان برای اتوبوس‌ها زیر یک درصد است.

شمس با بیان اینکه در مشهد ۴۵۰ هزار موتورسیکلت داریم، افزود: دولت در سال ۸۶ براساس قانون چهارم توسعه، استانداری‌ها و وزارت صمت را مکلف کرد که گسترش سیستم  موتوربرقی را انجام دهند. این موضوع از همان زمان مغفول مانده بود. ما از ابتدای این دوره شروع به پیگیری این موضوع کردیم.

شمس با بیان اینکه برای ۱۰۰ هزار دستگاه موتورسیلکت برقی اعتبار ۶ هزار میلیارد تومانی طی سه سال تامین کردیم، عنوان کرد: واگذاری موتورسیکلت‌ها را با همکاران شهرداری شروع کردیم که البته در قالب شهروندی است. 

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون‌شهری شهرداری مشهد ادامه داد: از ابتدای هفته حمل ‌ونقل یعنی ۲۶ آذر، اکران عمومی موتورسیکلت‌های برقی شروع خواهد شد و شهروندان نیز می‌توانند از این شرایط استفاده کنند.

او درباره شرایط دریافت وام نیز گفت: در زمینه تضامین نیز شرایط را بسیار تسهیل کردیم. در سیستم بانکی برای ۱۰۰ میلیون تومان باید سه ضامن وجود داشته باشد، اما برای این موضوع یک ضامن نیز پذیرفته است. اگر رده مشتری A باشد نیز نیازی به ضامن ندارد. موتورها پس از ثبت درخواست متقاضیان تا ۸ روز به آن‌ها تحویل داده خواهد شد.

شمس گفت:متقاضیان با مراجعه به درگاه الکترونیک شهرداری مشهد، سازمان حمل‌ونقل بار درون‌شهری یا بانک مهر ایران، اقدام به انتخاب موتور مورد نظر و ثبت درخواست خود می‌کنند و پس از مشخص شدن قیمت موتور، متقاضی به بانک برای دریافت تسهیلات معرفی می‌شود. اگر تقاضا بیشتر شود و با بانک عامل برای تامین اعتبار بیشتری رایزنی کنیم، می‌توانیم تعداد موتورسیکلت‌ها  را افزایش دهیم.

او  با اشاره به اینکه استفاده از موتوربرقی علاوه بر مباحث محیط زیستی، مزیت دیگری نیز دارد، عنوان کرد: ۹۰ درصد تصادف‌های منجر به مرگ با موتورسیکلت به دلیل سرعت بالای ۹۰ کیلومتر است اما این موتورها بیش از ۸۰ کیلومتر سرعت ندارند. در این پروژه تنها موضوع هوای پاک مطرح نیست، ایمنی نیز مدنظر است.

شمس گفت: ما با شورا در حال رایزنی هستیم تا برای افرادی که شغل آن‌ها با موتور است، شرایط ویژه‌ای در نظر بگیریم و تسهیلات ویژه‌ای قائل شویم.

کد خبر 724941
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 29
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بیطرف IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    100 5
    خوبه. از وام 40 میلیونی برای خرید جک s5 به قیمت 80 میلیون، رسیدیم به وام 100 میلیونی برای خرید موتور. منتظر وام 1 میلیاردی شما برای اسکیت بورد هستیم.
    • نون بربری IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      50 4
      گل گفتی . زنده باد
  • یوسف IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    41 6
    موتور برقی خیلی خوبه استقبال خوبی هم خواهد شد اما قیمت هواییه تجدید نظر کنید .