جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه پس از دیدار با یکدیگر در کاخ سفید در بیانیه مشترکی درباره ایران، حمایت خود را از اغتشاشات و نیز ادعاهای خود درباره برنامه هسته ای ایران را تکرار کردند.

بایدن - مکرون

به گزارش همشهری آنلاین، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه روز پنجشنبه به وقت محلی، در بیانیه مشترکی در تداوم ادعاهای ضد ایرانی خود اعلام کردند واشنگتن و پاریس مصمم هستند که اطمینان حاصل کنند که ایران نمی تواند سلاح هسته ای تولید کند یا به آن دست یابد.

رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه در بیانیه خود از اغتشاشات ایران حمایت و ادعا کردند: ما به مردم ایران به ویژه زنان و جوانان که شجاعانه برای به دست آوردن آزادی حقوق بشر و آزادی های اساسی خود اعتراض می کنند، احترام می گذاریم.

در این بیانیه مشترک ادعا شده است: آمریکا و فرانسه مصمم به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای است. فرانسه و آمریکا به همکاری با دیگر شرکای بین‌المللی برای رسیدگی به تشدید تنش‌های هسته‌ای ایران، عدم همکاری کافی تهران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از جمله در مورد مسائل جدی و باقی‌مانده مربوط به تعهدات قانونی ایران ذیل پادمان‌های معاهده منع اشاعه و فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده این کشور در خاورمیانه، به ویژه ارسال موشک ها و پهپاد، از جمله به عوامل غیردولتی، ادامه خواهند داد.

بایدن و مکرون ادعا کردند: ارسال این تجهیزات می تواند شرکای مهم آمریکا و فرانسه در خلیج فارس و همچنین ثبات و امنیت در منطقه را تهدید کند. همچنین این اقدامات می تواند قوانین بین المللی را نقض کرده و به جنگ تجاوزکارانه روسیه علیه اوکراین کمک کند.

آنها در ادامه ادعاهای ضد ایرانی خود افزودند: فرانسه و آمریکا با شرکای خود برای اجرای قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد و مقابله با این فعالیت های ایران همکاری خواهند کرد.

دو کشور تلاش‌های مشترکی را برای تقویت چارچوب بین‌المللی جهت محدود کردن فناوری‌های موشکی و پهپادهای ایران در منطقه و فراتر از آن و تلاش‌ عملی برای مقابله با گسترش این تکنولوژی ها انجام خواهند داد.

کد خبر 724861
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 5
  • نظرات غیرقابل انتشار: 8
  • ج _ف بسیجی IR ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    27 44
    اینها که می ریزند تو خیابون بفهمند که آمریکا و متحدانش و اسرائیل نمی‌خواهند ایران پیشرفت کند حالا با اسم و شعار حکومت سکولار می‌خواهد باشد یا فرستادن اسلحه یا هر چیزی که بتوانند نظام را زیر سوال ببرند و باج بگیرند درود بر شرف مردم کره شمالی
    • سهراب IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      17 6
      کره شمالی گفتی معلومه کیم زیادی دوس داریا
  • IR ۰۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    26 42
    اون موقع که این ملت چیزی نداشت و با چنگ و دندون کشورش رو حفظ کرد هیچ غلطی نتوانستید بکنید،حالا میخواید؟؟ شما که ادعا میکنی طرفدار مردم و زنان ایرانی،خب چکار به اقتصاد و دارو مردمش دارید.
  • ایرانی IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    26 34
    بابا برین یه کم زندگی کنیین همه فکر و ذکرتون شده ایران
  • آرش IR ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    24 47
    دیوانه چو دیوانه ببیند خوشش آید
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    50 41
    زنده باد آمریکا
    • الناز۱۶ساله IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      23 36
      مرگ بر توی منافق تجزیه طلب در به در و آواره
  • ما IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    29 41
    مرگ بر آمریکا مرگ بر فرانسه
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    39 42
    آمریکا و فرانسه هیچ غلطی نمی توانند بکنند.بزودی در باتلاق اوکراین فرو می روند.
  • شهروند ... IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    26 28
    دیگه وقتشه که به فکر تغییر دکترین نظامی مون باشیم ... الان روکردن توانایی هسته ای نظامیمون ، از هر وقت دیگه ای واجب تره ... دیگه تحریم دونمون جایی واسه تحریم نداره ، کریدور عراق هم برای دور زدن تحریم ها دست خودمونه ... پس فقط میمونه بازدارندگی هسته ای واسه اینکه این جماعت خود برتر بین غربی رو ازخواب بیدارشون کنیم ... بسم الله ...
    • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      43 26
      تو شهروند نیستی تو سفره خوار انقلابی که صدات از جای گرم بالا میاد
    • شهروند ... IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      14 40
      اتفاقا درآمدم ماهیانه کمتر از 4 ملیون تومنه ... زندگیم از نظر مالی به سختی میگذره ... اما دلیل نمیشه با بی سوادی ، وطن فروشی کنم و نگاهم رو روی تمام جنایات و نیت پلید غرب و صهیونیسم ببندم و چشمم به دهن تجزیه طلبها و عوامل نادانشون باشه و مکرون و بایدن رو فرشته نجات خودم بدونم ...
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    20 27
    اخی بدبخت های فلکه زده ایران اگر بخواهد سلاح اتمی درست کند چه غلطی میتوانید. خوب نهایت برعلیه ایران جنگ را شروع میکنید ایران هم انتقام چندساله را از شما میگیرد. شما با ان همه دبدبه وکبکبه در افغانستان چه غلطی کردید سرانجام باخفت خواری فرار کردید
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    19 32
    ان شالله کاخ الیزه رو مسجد خواهیم کرد