باتوجه به ورود سامانه بارشی به کشور و احتمال وقوع کولاک در ارتفاعات برخی استان‌ها، اداره کل هواشناسی استان تهران، ضمن ارائه گزارشی از شدت و نواحی تحت تاثیر این سامانه توصیه کردند که کوهنوردان به ارتفاعات صعود نکنند و یا در صورت کوهنوردی تجهیزات ایمنی به همراه داشته باشند.

برف در ارتفاعات تهران

به گزارش همشهری آنلاین، مازیار غلامی مدیرکل هواشناسی استان تهران با توجه به ورود سامانه بارشی جدید به کشور و تاثیرگذاری آن بر شرایط جوی تهران اظهار کرد: طی امروز(۹ آذر) وضعیت جوی استان تهران نیمه‌ابری، به‌تدریج افزایش ابر و حتی ابری و هنگام عصر و شب در نواحی کوهستانی هوای مه‌آلود پیش‌بینی می‌شود همچنین بارش تدریجی برف و باران در ارتفاعات و وزش باد دور از انتظار نیست. بارش‌ها در ارتفاعات بالادست به صورت برف و در ارتفاعات پایین‌دست به‌صورت باران پیش‌بینی می‌شود.

او ادامه داد: روز پنجشنبه(۱۰ آذر) شرایط جوی ابری و مه‌آلود همراه با بارش باران و برف در ارتفاعات پایین‌دست و بالادست و وزش باد شدید و همچنین کاهش دمای محسوس پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران افزود: صبح روز جمعه (۱۱ آذر) وضعیت جوی نیمه‌ابری تا ابری، مه‌آلود و همراه با بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

غلامی در پایان تصریح کرد: با توجه به بارش برف و باران و وزش باد شدید در ارتفاعات بالادست و احتمال وقوع کولاک و کاهش دما ، کوهنوردان حتما تجهیزات کامل همراه داشته باشند و با احتیاط و با توجه به نکات ایمنی به قله‌ها صعود کنند.

کد خبر 724551
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha