تسنیم نوشت: اشتباه محاسباتی آشوبگران و سازمان‌های امنیتی و دولتهای تروریستی پشت‌صحنه آن در اتفاقات ۱۴۰۱ چند آسیب جدی به پیکر دنبال‌کنندگان براندازی جمهوری اسلامی وارد کرده است.

CNN

به گزارش همشهری آنلاین، تسنیم نوشت: آنها با این تصور که این بار دیگر کار تمام است، بخش مهمی از شبکه انسانی خود را عملاً سوزاندند؛ مثلاً فاش شدن ارتباطات مصی علی‌نژاد با صهیونیست‌ها یکی از مسائلی بود که در این برهه به‌نحو آشکاری، به‌ویژه در ماجرای دیدار با ماکرون، لو رفت، و این در حالی بود که اگر نظام سیاسی ایران  می‌خواست چنین موضوعی را در افکار عمومی ایران و منطقه جا بیندازد باید مدت‌ها وقت و نیروی انسانی صرف می‌کرد.

لو رفتن پشت‌پرده تجزیه‌طلبانه اپوزیسیون نیز از موارد به‌خصوصی بود که با اذعان و اقرار خود مخالفان جمهوری اسلامی، کاملاً آشکار و برای افکار عمومی در کشور مسلّم شد. کارچاق‌کنی سعودی اینترنشنال، یا همان اینتراشرار برای صهیونیست‌ها و تجزیه‌طلبان نیز از مسائلی بود که کاملاً آشکار شد، و در این بین بی‌بی‌سی هم با کنار زدن پرده‌های شبه‌حرفه‌ای‌گری گذشته خود نشان داد که حدّی بالاتر از آمدنیوز ندارد و پشت‌پرده‌اش همچون اینتراشرار، جز برای آشوب و تکه‌تکه‌کردن ایران برنامه‌ریزی نمی‌کند.

امّا یکی دیگر از موارد مهم در آشوبهای ۱۴۰۱، به حرّاج گذاشتن حیثیت دو رسانه مهم آمریکایی بود که پیشتر دستگاه سیاسی آمریکا، نسبت به آن حساسیت بیشتری داشت؛ نیویورک تایمز با انتشار خبر مضحک کذبی درباره سلامتی رهبر معظم انقلاب، عملاً به یک فیک‌نیوز آشکار تبدیل شد. پس از رسوایی نیویورک تایمز، آمریکایی‌ها سی‌ان‌ان را به وسط مهلکه کشاندند. گزارش دروغ درباره فوت نیکا شاکرمی از کارهای این شبکه بود، گزارشی در آن حد ناشیانه که با صحبتهای پیشتر پخش‌شده مادرش هم تناقض آشکار داشت!  

در موردی جدید هم حالا دوباره دستگاه امنیتی سیاسی آمریکا سی‌ان‌ان را به‌کار گرفته است تا تتمّه حیثیت آن را نیز به حرّاج بگذارد، این بار در آستانه بازی مهم ایران و آمریکا، این شبکه اعلام کرده است که خانواده بازیکنان تیم ملی ایران توسط حکومت تهدید شده‌اند تا خود بازیکنان سرود بخوانند! خبرسازی مبتدیانه‌ای که اگرچه صرفاً می‌تواند برای عملیات روانی علیه تیم ایران مقابل آمریکا در بازی مهم امشب به‌کار بیاید، امّا چیزی برای سی‌ان‌ان باقی نمی‌گذارد.

کد خبر 724129
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • غلامرضا پوراستوار IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    0 0
    امیدوارم مسولان فکری به حال معشت مردم بکنن. وقتی مردم پشت حکومت ونظام باشنند هیچ قدرتی نمی تواند آسیب برسونه