کاخ سفید بار دیگر از تداوم آشوب ها در ایران و نیز وقوع ناآرامی ها در چین حمایت کرد. هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید همچنین از پاسخگویی درباره دستکاری پرچم ایران توسط فدراسیون فوتبال آمریکا طفره رفت.

جان کربی ، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا

به گزارش همشهری آنلاین، جان کربی هماهنگ‌ کننده ارتباطات راهبردی  شورای امنیت ملی کاخ سفید عصر دوشنبه به وقت محلی در نشستی با خبرنگاران در واشنگتن،  از تداوم اغتشاشات در ایران و نیز وقوع ناآرامی ها در چین حمایت کرد.

این مقام ارشد کاخ سفید مدعی شد: ما به اعتراضات مسالمت‌آمیز و تجمعات آزادانه اعتقاد داریم، هر جایی که مردم تظاهرات کنند چه ایران چه چین.

وی مدعی شد که  ما از اعتراضات مسالمت آمیز حمایت می‌کنیم و آشکارا اعلام کرده ایم که در کنار معترضان ایرانی به خصوص زنان این کشور هستیم . ما همچنان تمام تلاش خود را برای حمایت از مردم ایران و همچنین پاسخگو ساختن حکومت این کشور برای نحوه رفتار در مقابل مردم این کشور انجام می دهیم.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید درباره ناآرامی ها در ایران و چین مدعی شد: اعتقاد راسخ جو بایدن رئیس جمهور به قدرت دموکراسی تغییری نکرده است.

کربی مدعی شد: پیام ما در خصوص معترضان در سراسر جهان یکسان است. مردم باید بتوانند به صورت مسالمت آمیز اعتراض کنند. کاخ سفید از حق اعتراض مسالمت آمیز حمایت می کند.

 طفره کاخ سفید از پاسخگویی درباره دستکاری پرچم ایران

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید که از زمان آغاز حوادث ایران بصراحت از ناآرامی ها حمایت و در امور داخلی ایران دخالت کرده است، از پاسخگویی درباره دستکاری پرچم ایران توسط فدراسیون فوتبال آمریکا طفره رفت.

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید عصر دوشنبه به وقت محلی در نشستی خبری در واشنگتن درباره نظر کاخ سفید در خصوص اشتباه فدراسیون این کشور در انتشار عکس پرچم ایران بدون نام «الله» مدعی شد: دخالتی در تصمیم فدراسیون فوتبال نداریم و این چیزی نیست که کاخ سفید در مورد آن اظهار نظر کند.

این مقام کاخ سفید سپس ادعا کرد: فدراسیون فوتبال ایالات متحده آمریکا نهادی خصوصی بوده و مستقل عمل می‌کند .

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد اطلاعی درباره چرایی و چگونگی اقدام فدراسیون فوتبال نداریم.

کد خبر 724053
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رحمان اصل IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    5 1
    ظاهر وباطن آمریکا یکی نیست مردم ایران میدانند حکومت آمریکا از چه کسانی حمایت واقعی وعملی(نه حرف) می کنه
  • محمد IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    2 1
    آمریکا یه دشمن بالفطره برای همه کشورهای دنیا است حتی اروپاییهای احمق تا زمانی به عهد خودش پایبند است که منافعش تامین باشد اما وقتی نباشد دیگر اروپا و غیره برایش مهم نیست