استاد حوزه و دانشگاه گفت: در هیچ کشوری هر کسی نمی‌تواند با هر پوششی که دلش می‌خواهد به خیابان بیاید، پوشش اجباری در همه کشورها هست و نمونه مقابله با برهنگی در کشورهای غربی دیده می‌شود.

حجت الاسلام راجی

به گزارش همشهری آنلاین، حجت‌الاسلام سید محمدحسین راجی، استاد حوزه و دانشگاه در برنامه جهان آرا در پاسخ به شبهاتی در مورد اغتشاشات اخیر اظهارداشت: در عربستان یک دختر، به خاطر ریتوئیت کردن پست یک فعال حقوق بشر به ۲۴ سال زندان یا خانمی را به جرم پست‌های اعتراضی اجتماعی به ۴۵ سال زندان محکوم کرده‌اند. اکنون ایران اینترنشنال با پول همان سعودی‌ها برای آزادی زنان شعار می‌دهد.

 آنچه در کشور ما اجباری است، نوع پوشش است نه حجاب

راجی افزود: آنچه در کشور ما اجباری است، نوع پوشش است نه حجاب اجباری. در هیچ کشوری هر کسی نمی‌تواند با هر پوششی که دلش می‌خواهد به خیابان بیاید، پوشش اجباری در همه کشورها هست و نمونه مقابله با برهنگی در کشورهای غربی دیده می‌شود.

وی تاکید کرد: همان کسانی که جنبش آزادی پوشش را در غرب به راه‌انداخته بودند، امروز جنبش « MeToo» را رهبری می‌کنند. جمهوری اسلامی می‌داند که اگر برهنگی در ایران هم رواج یابد، همین جنبش می‌تو در انتظار مردم ما هم خواهد بود.

این استاد حوزه و دانشگاه درخصوص ادعای وجود آزادی در غرب بیان داشت: در هیچ کشوری آزادی مطلق وجود ندارد نه تنها ندارد اتفاقاً دیکتاتوری رسانه‌ای مطلق هست. آنها می‌گویند در فحاشی به مقدسات ادیان ما آزادیم، اما کافی است در سیاست‌هایی که آنها دارند انتقادی شود. بازیگران و کارگردانان مشهور آمریکایی به خاطر قبول نداشتن هولوکاست کنار گذاشته شدند و حتی مدال‌های ورزشکارانشان را به خاطر اعتراض می‌گیرند. بعد از جنگ اوکراین، درس داستایفسکی از کتب درسی ایتالیا در حال حذف شدن است چون او روسی بوده؛ این چه نوع آزادی است؟

  جمهوری اسلامی بهشت اپوزیسیون‌هاست

راجی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی بهشت اپوزیسیون‌هاست؛ یک استاد دانشگاه کتابی ۷۰۰ صفحه‌ای درباره رضاخان می‌نویسد آن هم بدون منبع، یا می‌آیند و در تلویزیون، علیه جمهوری اسلامی حرف می‌زنند. برخی مخالفان نظام، دیکتاتور مطلق هستند زیرا انتظار دارند کسی مقابل آنها حرفی نزند.

 حقوق بالای اقلیت‌ها در ایران

وی در ادامه گفت: عموم اقلیت‌ها در ایران اعتراض نمی‌کنند زیرا آزادی‌هایی که به آنها داده شده جلوی چشمشان است. اقلیت‌های دینی ۲ دهم درصد جمعیت ایران را تشکیل می‌دهند ولی پنج نماینده در مجلس دارند در حالی‌که این مقدار برای مسلمانان خیلی کمتر است. به ازای هر ۵۰۰ نفر مسیحی در ایران، یک مکان عبادی در ایران وجود دارد یعنی دو و نیم برابر مسلمانان اما در فرانسه به ازای هر ۳۵ هزار مسلمان، یک مکان عبادی وجود دارد.

 پاسخ به ادعای رفراندوم

نویسنده کتاب «صعود ۴۰ ساله» ضمن پاسخ به برخی سخنان در مورد برگزاری رفراندوم یادآور شد: آنها که بحث رفراندوم را مطرح می‌کنند در مورد اصل نظام است؛ کدام حکومت در طول تاریخ در دوران حیات خود، مدل حاکمیتی خود را به رفراندوم گذاشته است؟ ۳۵۰ سال قبل در آمریکا، ۳۷ نفر نشستند قانون اساسی خود را تصویب کردند، یک نفرشان هم با رأی مردم انتخاب نشده بودند.

راجی افزود: فرض کنید با رفراندوم جمهوری اسلامی را بگذارند کنار و حکومت دیگری را بر سر کار آورند، خب آن حکومت چند سال بماند و بعد رفراندوم برگزار کند؟ این اصلا منطقی نیست. علت برگزاری رفراندوم برای آمدن جمهوری اسلامی این بود که حکومت پهلوی با رأی مردم نیامده بود. جمهوری اسلامی یکی از کارآمدترین مدل‌های حکومتی دنیاست. در بحث عدالت عقب هستیم ولی نسبت به زمان شاه، عقبگرد نداشته‌ایم.

وی با اشاره به وضعیت کنونی انقلاب اسلامی گفت: در دوران‌های مختلف، به خاطر اینکه از اهداف انقلاب فاصله گرفتیم، دچار وضع بدی شدیم. ریل‌گذاری جمهوری اسلامی درست است، یعنی رسیدن علم به ثروت عکس شاه که صرفا روی تولید سرمایه‌گذاری کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: نباید به گونه‌ای برخورد کنیم که دستاوردهای بزرگ، به عنوان نقطه ضعف نظام تلقی شود. چه کسی گفته که مسائل هسته‌ای، نظامی و نانوفناوری برای مردم نان و آب نمی‌شود؟ غالب پیشرفت‌ها در کشورهای قدرتمند، از پیشرفت‌های نظامی شروع شده است.

 تفکر غربگرایان در ۸ سال گذشته، بلای بزرگی سر ما آورد

راجی با اشاره به وضعیت دفاعی میهن عزیزمان خاطرنشان کرد: الگوی پیشرفت نظامی و نامتوازن شوروی سابق اصلا مورد تایید ما نیست. حرف ما این است که الگوی پیشرفت‌های نظامی و دفاعی ما کارآمد بوده و باید همان الگو را در اقتصاد هم پیاده کنیم. تفکر غربگرایان در همین ۸ سال گذشته، بلای بزرگی سر ما آورد.

 اختیارات ولی فقیه کمتر از رؤسای جمهور کشورهای دیگر

وی ضمن اشاره به اختیارات ولایت فقیه گفت: اختیارات ولی فقیه در اصل ۱۱۰ قانون اساسی، اصلا چیزی فراتر از اختیارات رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه و کشورهای دیگر نیست و حتی اختیارات آنها فراتر است. در ایران کمیسیون تحقیق مجلس خبرگان، بر عملکرد او و زیرمجموعه‌هایش نظارت می‌کند و این مسئله بارها انجام شده است.

کد خبر 724006

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 76
  • نظرات غیرقابل انتشار: 80
  • علیرضا IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    146 8
    میشه حجاب اجباری رو تعریف کنید
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    174 8
    درسته آنقدر نان و آب داریم که نمی‌دانیم چه بخوریم و چه بنوشیم
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    187 8
    در عربستان دست دزد را قطع میکنند چرا ایران دزدان با گردن کلفت در کشورهای اروپایی به ریش ملت ایران می خندند چرا کشور با اینهمه سرمایه های خدادادی دولت همیشه دستش تا کتف در جیب ملت است
    • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
      12 80
      سلام خداییش ما الان خورد وخوراک ومصرف بنزین وگازمان هم خیلی عالیه به تنهایی ازقاره اروپا بیشتر مصرف می کنیم بیچاره نسلهای آینده ایران ازاین احساس مسولیت اجدادشان
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    سلام لطفا به این آقا بگوید من حاضرم رو در رو جواب تمام این صحبت‌ها که کردند را بدهم.
  • ناشناس IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    درور بز رهبر ی که مایع افتخار ملت ایران هستن بهتزین رهبر دنیا رهبری شجاع که در مغابل بد خاهان ایران شجاعانه ایستاده اند
  • محمد IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    چون تو عربستان یک مخالفی رفته زندان پس ماهم باید همون کارو بکنیم مرجع تقلیدمون تو این زمینه ها عربستانه
    • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
      7 66
      آقا یه زحمتی بکش برو درست نوشتن رو یاد بگیر . بعد شعار بده .
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    128 1
    تاحالادستت بولینگ خورده بیل میدونیچیه خاربدستت رفته که دم آز اب نان میزنی
  • صالح IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    157 7
    عجب کشور گل و بلبلی داریم و خودمون خبر نداریم!!!
  • تارویردی نقیزاده علمداری IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    الهم عجل لولیک الفرج دروربه غیورمردان ودلاوران جمهوری اسلامی ایران
  • دختر ایران IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    حالمونو با این گفتمان و استدلال های نخ نما و سخیف و ضعیف و تکراری به هم زدید ... این برنامه همیشه کارشناسانی رو دعوت میکنه که خون مردم رو به جوش میارن و دو قطبی رو پررنگ تر میکنن
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    142 9
    ادم شرمنده میشه وقتی میفهمه به این مدل ادما میگن کارشناس توهرزمینه ایی هم نظر کارشناسی دارن
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    112 4
    حجاب سوریه بخصوص خانواده بشار اسد خوب است
  • خدانور IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    82 8
    درواقع رهبری رئیس کل قوا وتمام دستورهااز طرف ایشان هست وکسی نامی از رئیسی نمی بره.وایشان ازتمام اتفاقات کشور آگاه وطلع هستندنماینده ورئیس جمهوروتمام انتخابات به‌دست ایشان هست
  • حسین IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    97 3
    سلام اگد وافعا اختیارات رهبری معظم کم است پی چرا در جهت ارتفای ان اقدامی نمیفرمایید ؟
  • حسین IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    110 6
    شما با این سن و سالت شدی استاد دانسگاه و حق داری و باید از اینگونه حرفها بزنی و اینگونه دفاعیات داشته باشی وگرنه جایت گوشه حوزه است و باید درس بخوانی
    • ساکت IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
      90 5
      اینا واسه استاد دانشگاه شدن نیازی به درس خوندن ندارند. صدها نفر ازینا رو میشناسم که کشککی رفتن دکترای کشککی گرفتن و عضو هیات علمی شدن و من و امثال من که بدون سهمیه و با بهترین رتبه تو دانشگاه دولتی دکترا گرفتیم باید مسافرکشی کنیم. عدالت؟ بعضیا بی جهت پیشداوری نکنن: هم داوطلبانه جبهه (شلمچه) رفتم و هم دوسال تموم سربازی (کردستان).
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    107 4
    انگار تو این کشور نیستی . یه نگاهی به سفره مردم بنداز . یا نمیبینید یا نمیخواین ببینین . که در هر دو صورت باید تاسف خورد . اللهم عجل لولیک
  • امیر IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    89 4
    ایشون درست میگه همه حرف هاش درسته اخه میگن هر کی تنها به قاضی رفت راضی بر میگرده
  • IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    87 5
    اختیارات رهبری کمه؟یا قانون رو نمیخونی یا خودتو زدی به اون راه تمام اختیارات در آخر کار در مملکت ما ختم به رهبریه
  • IR ۰۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    21 52
    در ایران آزادی هست خوب هم هست .اما تورم افسار گسیخته پایین آمدن ارزش پول ملی .وبعضی سلیقه ها در دولتها باعث نارضایتی شده .