در پی پیشگامی آلمان برای برگزاری نشست ویژه شورای حقوق بشر در مورد رویدادهای اخیر کشورمان و تکرار اظهارات مداخله‌جویانه و بی‌پایه و اساس مقامات آلمانی، هانس اودو موتسل، سفیر جمهوری فدرال آلمان به وزارت امور خارجه احضار شد.

وزارت خارجه

به گزارش همشهری آنلاین، در این ملاقات مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به اظهارات مداخله جویانه و بی پایه و اساس مقامات آلمانی به سفیر این کشور ابلاغ گردید.

همچنین به سفیر آلمان گفته شد قطعنامه اخیر نشست ویژه شورای حقوق بشر گامی اشتباه بر اساس رویکردی کاملا سیاسی و ابزاری نسبت به حقوق بشر می باشد و  از اساس مردود است و جمهوری اسلامی ایران با هر ساز و کاری که بر مبنای آن تعریف شده، همکاری نخواهد کرد.

 همچنین تصریح گردید همراهی آلمان و سایر کشورهای اروپایی با تحریم های یکجانبه آمریکا که موجب نقض فاحش حقوق بشر مردم ایران گردیده، این کشورها را فاقد هر گونه وجاهت و صلاحیت برای طرح ادعاهای حقوق بشری می سازد.

سفیر آلمان اظهار داشت: مراتب را در اسرع وقت به مقامات کشورش منعکس خواهد کرد.

سفیر آلمان در تهران  پیش از این نیز یکبار در پی اظهارات مداخله‌جویانه و غیرمسئولانه صدراعظم آلمان در قبال جمهوری اسلامی ایران، و باری دیگر نیز در  واکنش به مواضع مداخله جویانه وزیر امور خارجه آلمان به وزارت امور خارجه احضار شده بود.

کد خبر 723779
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    4 7
    آلمان رو باید یکی از وحشی ترین دولت های اروپایی دانست. جایی که انسانیت و عاطفه کمتر در اون به چشم می خوره و در عوضش استثمار و استعمارگری و قتل و غارت. از فروختن گازهای شیمیایی به صدام جنایتکار تا مانع تراشی در پرونده های هسته ای و حقوق بشر ایران
  • علیرضا IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    4 5
    بایدسفارتهای خارجی کشورهادرکشورایران بسته شودماچه نیازی به آنهاداریم فقط دارندفضولی می کنند
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    2 5
    دولت های آلمانی عملا کشور آلمان را به عنوان مستعمره صهیونیست ها در آورده اندو ملت آلمان را تحقیر کرده اند. جالب است با این هم ذلت احساس ابر قدرتی می کنند. وزارت امورخارجه کشور ما باید نقش فعالتر ی در رابطه با توطئه های آمریکا و کشورهای اقمار اروپائی استعمارگرش بازی کند. بعداز 43 سال باید از قالب تدافعی درآمده و چهره تهاجمی داشته باشیم.
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    3 1
    میگن طلا که پاکه چه منتش به خاکه ؟ ترس و ناراحتی برای چیه
  • مهرداد IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    4 2
    تنها کشوری که حقوق بشر ارج می نهد ما هستیم اصلا فقط ما فقط ما فقط ما
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    2 2
    باید سفرای همه کشورها رو بندازیم بیرون .....
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    1 1
    بعضی از لوازم برقی ایرانی غیر استاندارد بین المللی بوده و حرام خواری می نمایند ولی استاندارد المان بسیار خوب است و نان حلال می خورند. و به نظر می رسد از علوم خوبی برخوردار می باشند مانند : لوازم برقی + ساختن بنر و ب ام و نمونه های ان می باشند.
  • نظر IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    2 1
    نه شرقی نه غربی.. همه رو بندازین بیرون. ما میتونیم رو پای خودمون وایسیم.
  • نازنین US ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    1 2
    سازمان حقوق بشر هم جک شده! سازمانی که بیشترین بودجه سالانه ش از امریکا میاد که نمیتونه بی طرف باشه! بالاخره ارباب پولدار و نوچه های انرا بایستی راضی نگه داره! چرا این سازمان به جنایات عربستان در مورد بمن که هر ده دقیقه یک بچه از گرسنگی هلاک می‌شود را رسوا نمیکنه! عربستان با کمک های نظامی امریکا بمن را مورد حمله قرار داده. چرا بچه های فلسطینی که داییم توسط اسراییل جنایت کار و حقوق بگیر امریکا کشته می‌شوند در دستور کار این سازمان و کشورهای غربی نیست! سازمان حقوق بشر هم یکی از ابزار تهاجمی امریکا برای فریب اذهان عمومی است! خود یونیسف کشتار بچه های یمنی را در هر ده دقیقه از گرسنگی اعلام کرده ولی با هدف پول جمع کردن و به اصطلاح اعانه، نه با هدف افشاگری از جنایات عربستان و امریکا! این سازمان ها خیلی در حرف شیک هستند ولی در عمل بسیار مغرضانه هستند!
  • شهرام CA ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    0 0
    کار وزارت خارجه کلا شده احضار سفرا!