دکتر رضا سیف‌اللهی* : اشتباهات استراتژیک آمریکا نسبت به انقلاب اسلامی و پیروزی آن در به ‌رسمیت نشناختن نظام جمهوری اسلامی ایران و مقابله با آن حتی پس از رفراندوم مردمی و 98 درصد رأی به جمهوری اسلامی، راه دادن طاغوت مخلوع به آمریکا، مسدود کردن دارایی‌های ایران در ایالات متحده و جلوگیری از ارسال تسلیحات خریداری شده آمریکایی به ایران بروز کرد.

موارد فوق، از یک‌سو و ملاقات برخی از مقامات دولت موقت انقلاب با برژینسکی از سوی دیگر کاشف از این بود که: آمریکا با یک انقلاب مردمی و عمیق در ایران هنوز به‌رویه سابق خود مبنی بر دشمنی با مردم و دوستی با شاه ادامه می‌دهد، منافع ملت ایران را نادیده می‌گیرد و حاضر به تمکین و احترام در مقابل آن نیست و با ایجاد ارتباط با مقامات دولت موقت درصدد پر کردن خلأهای ارتباطی استراتژیک به‌وجود آمده بین رژیم ساقط شده و ایالات متحده آمریکا است.
جهت‌گیری‌های فوق و نگرش جریان توطئه در کارخانجات کشور، دانشگاه‌ها، قومیت‌ها و... که از سوی گروهک‌ها در کشور هر روز با سرعت زیاد شعله‌ور می‌شد دانشجویان مسلمان پیرو خط امام را در 13 آبان ماه 58 برآن رهنمون کرد تا با تکیه بر آموزه‌هایی که از مکتب سیاسی و ایدئولوژیک پیشوای خود داشتند و با درک و تجزیه و تحلیل درست از شرایط زمان برای ریشه‌یابی فتنه‌ها و توطئه‌ها دست به حرکتی بزنند که به‌دلیل آثار و عواقبش از سوی معمار انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران انقلاب دوم نام گرفت.
به یقین هیچ جنبش دانشجویی در دنیا سراغ نداریم که با اتکاء به شرایط زمان و مکان پرچمدار حرکت عمیق و ضداستکباری موثری باشد که موجب حمایت همه اقشار مردمش از یکسو و موجب رضایت خاطر عمیق رهبر بیداردلی باشد که با همه صلابت و اعتقاد آن‌ را ستود.
27 سال است خیال‌پردازی‌های آمریکا نسبت به ایران اسلامی استمرار دارد. و هرچند در این مدت آمریکا بیکار نبود و با همه توطئه‌های نظامی و اقتصادی و تحریم به مقابله آمد و شکست خورد و امروز نیز با محاصره خیالی ایران از طریق افغانستان و عراق و مانورهای مشترک با کشورهای منطقه در فکر ایجاد خاورمیانه‌ای است که در آن ایران و سایر ملت‌ها تابع ناظم یکجانبه‌گرایی به‌نام آمریکا باشند، ولی همین اشتباهات استراتژیک در شناخت واقعیت‌های فلسطین، لبنان، افغانستان، عراق و در نهایت ایران موجب قرار گرفتن این کشور در گرداب عظیم و عمیق شده است که نه تنها سیر حرکت‌های منطقه را علیه اهداف آمریکا شتابان کرده، بلکه با اهداف اعلام شده آمریکایی‌ها «مبارزه با تروریسم – مقابله با سلاح‌های کشتار جمعی» فاصله‌های نجومی پیدا کرده است و باید منطقاً در انتظار روزی باشیم که این‌بار مشتی را که ملت سلحشور ایران در 13 آبان 58 به آمریکا زدند، توسط ملت‌های منطقه با خیزش همگانی‌شان زده شود.

* از دانشجویان پیرو خط امام در سیزده آبان 1358

کد خبر 7236

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز