معاون فنی و بهره برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اعلام تایید خودرو سورن به عنوان تاکسی در پایتخت برای جذب ۲۰۰۰ دستگاه سورن تولید شده در انبارهای ایران خودرو توضیحاتی را ارائه کرد.

تاكسيراني - تاكسي تهران

به گزارش همشهری آنلاین، علی محتشمی پور در خصوص روند نوسازی تاکسی‌های فرسوده با بیان اینکه خودروی سمند سورن توانسته تاییدیه‌های زیست محیطی را برای استفاده به عنوان تاکسی کسب کند، گفت: قیمت نهایی این خودرو اعلام شده است و به محض تعیین ساز و کارها و قرار گرفتن در سایت نوسازی، فرآیند نوسازی تاکسی‌ها آغاز می‌شود.

او با بیان اینکه در جذب حداکثری تاکسی‌های تولید داخل، اقداماتی انجام داده‌ایم، اظهار داشت: ایران خودرو اعلام کرده است که در حال حاضر ۲۰۰۰ دستگاه سورن موجود دارد و ما نیز برنامه ریزی‌هایی را برای جذب این ۲۰۰۰ خودروی سورن به عنوان تاکسی انجام داده‌ایم به گونه‌ای که قرار شده است در حوزه تسهیلات، افزایش وام نوسازی تاکسی را داشته باشیم.

معاون فنی و بهره برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: تا پایان سال گذشته وام‌های نوسازی تاکسی ۹۰ میلیون تومان و با بازپرداخت پنج ساله بود که از طریق صندوق کارآفرینی امید و مبتنی بر تبصره ۱۸ پرداخت می‌شد، اما امسال با حذف تبصره ۱۸ این مبلغ از دست رفت و قرار شد که فعلا برای این ۲۰۰۰ دستگاه سورن، ۲۰۰۰ فقره تسهیلات از طریق منابع داخلی شهرداری تامین شود و همچنین شاهد افزایش سطح تسهیلات باشیم. به گونه‌ای که حداقل این تسهیلات ۷۰ درصد قیمت نهایی خودرو را پوشش دهد.

او با بیان اینکه ظرف ۱۰ روز آینده خبر خوش انعقاد تفاهم‌نامه با صندوق امید برای ارائه تسهیلات را خواهیم داشت، ادامه داد: کارهای کارشناسی در حال انجام است. همچنین منابع خرید ون را یک هفته بعد از ابلاغ وزارت کشور کارسازی کردند و امیدواریم برای این ۲۰۰۰ دستگاه سورن نیز اتفاقات خوبی با مدیریت جهادی مدیران ارشد شهرداری تهران رقم بخورد.

تاکسی‌های خطی در الویت قرار دارند

محتشمی پور با بیان اینکه سورن تاییدیه محیط زیست را دریافت کرده و به محض اینکه فرآیند ثبت در سامانه نوسازی انجام شود، اقدامات لازم برای نوسازی تاکسی‌ها صورت می‌گیرد، گفت: از آنجایی که قرار است تسهیلات به صورت قرض‌الحسنه و از منابع شهری که بیت‌المال است، پرداخت شود دیگر قرار نیست رویه نوسازی گذشته تکرار شود. یعنی به صورت یکنواخت به هر راننده تاکسی این تسهیلات تخصیص داده شود.

او در مورد نحوه تخصیص این تسهیلات نوسازی، توضیح داد: رانندگان تاکسی‌های فرسوده بر اساس فاکتورهای مشخص انتخاب می‌شوند که بر این اساس نوع کاربری، نوع خودرو و مدل تولید و مدل خودرو ملاک عمل است. به گونه‌ای که تاکسی‌های خطی در اولویت قرار دارند و تاکسی‌های قدیمی‌تر همچون پیکان، پراید، روآ نسبت به سمند در اولویت نوسازی قرار دارند و تاکسی‌های تولیدی تا سال ۸۷ در اولویت اول هستند و بسته به سال تولید در اولویت‌های بعدی نوسازی قرار می‌گیرند.

قیمت نهایی سورن برای راننده ها

معاون فنی و بهره‌برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: اطلاعات تاکسیرانان متقاضی نوسازی احصا شده و به شرط توان تأمین مابه التفاوت تسهیلات بانکی با قیمت خودرو، در رنکینگ قرار می‌گیرند و آنهایی که امتیاز بالاتری کسب کنند در اولویت تخصیص تسهیلات نوسازی قرار می‌گیرند.

او در مورد قیمت نهایی سورن، گفت: قیمت اعلامی ۲۷۶ میلیون تومان بوده است اما تا زمانی که بر روی سامانه نوسازی قیمت نهایی مشخص نشود ملاک عمل ما نیست و این در حالیست که ۷۰ درصد این مبلغ قرار است به صورت تسهیلات به رانندگان تاکسی‌های فرسوده متقاضی نوسازی اختصاص داده شود که به زودی تفاهم‌نامه آن امضاء شده و ساز و کارها مشخص می‌شود.

کد خبر 723197
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha