اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به افزایش آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا هشدار داد.

آلودگی هوای تهران

به گزارش همشهری آنلاین، اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زرد رنگ از سکون نسبی جو و ادامه آلودگی هوا و عدم وزش باد قابل ملاحظه و افزایش غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون از شنبه تا صبح یکشنبه(۵ تا ۶ آذر) در مناطق مرکزی و نیمه جنوبی استان تهران خبر داد.

در این راستا انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد شهری در بعضی ساعات درحد ناسالم برای گروههای حساس پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان تهران، برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از این شرایط جوی، اجتناب از تردد برای گروه‌های حساس بیماران تنفسی، پرهیز از فعالیت‌های ورزشی در فضای باز ، مدیریت در تردد خودروهای آلاینده و همچنین کنترل فعالیت‌های صنعتی آلاینده را توصیه کرد.

 هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

بسیاری از والدین دانش‌آموزان از ظهر روز امروز ( جمعه چهارم آذر) منتظر اطلاعیه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران درباره نحوه فعالیت مدارس در روز شنبه هستند اما تاکنون این کمیته در این باره اطلاعیه‌ای صادر نکرده است.

همچنین طبق آخرین اطلاعیه شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص آلاینده‌ها هم اکنون روی ۱۴۵ است و هوای تهران ناسالم به شمار می‌آید.

ببینید آلودگی هوا چه بلایی سر تهران آورده است | این شهر امسال فقط دو روز هوای پاک به خود دید

کد خبر 723089
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 18
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • مهدی IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
    95 4
    معجزه که نمیشه یهو هوا پاک بشه
    • محمد IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      18 3
      تهران هیچوقت هوایش معجزه نمی شود همیشه الوده خواهد بود
  • IR ۰۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    14 0
    سلام و عرض ادب چرا هیچ کس فکری به حال این هوای تهران برای بار اول و آخر نمی کنه به خدا مادر و پدر من بیماری قلبی و آسم دارن یکی فکری به حال این هوای آلوده کنه خدا رو شکر که خدای مهربون و عزیز با بارندگی فکری به حال این مردم می کنه ولی واقعا باید یک فکر اساسی و جدی برای این هوا کرد.
  • حسین IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    12 1
    تاحالا ماشاله خیلی تلاش کردن برای جلوگیری از آلودگی هوا!! فقط مدارس و تعطیل میکنن،کاری بلد نیستن دوستان،ای کاش برن از کشورهای دیگه هم تو این زمینه تقلید کنن ...