امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه جوهره تفکر بسیجی همان تفکر توحیدی است، گفت: بسیجیان براساس عقل خود خدا و توحید و ولایت را باور کردند و با مال و جان از این اعتقادات دفاع می‌کنند.

محمد مختاری

به گزارش همشهری آنلاین، حجت الاسلام محمد مختاری، امروز ۴ آذر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بیرجند اظهار کرد: تواضع در برابر خداوند متعال و تشکر از نعمت‌های الهی یکی از ابعاد تقواست.

وی با بیان اینکه نعمت توحید فضل خداوند بر همه ما انسانها است اما برخی‌ها با کفران نعمت، بد اخلاقی و بی تقوایی اخلاقی می‌کنند، تصریح کرد: چنانچه تقوای اخلاقی و اعتقادی داشته باشیم، موظف هستیم که شاکر و مخلص باشیم و نه متکبر اما متأسفانه در طول تاریخ افرادی بودند که بی تقوایی، بی اعتقادی و اخلاقی دارند و بدنبال این هستند که بندگان خدا را بنده خود کنند که نمونه آن استکبار جهانی است.

 امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: استکبار در این سال‌ها شکل عوض کرده است و به استعمار نو روی آورده است و خائنانی مانند رضاخان را به نوکری گرفتند تا منافع ملت ها را به یغما ببرند که این شکل هم در سال ۵۷ برافتاد و لذا امروز به استعمار مجازی روی آوردند و تلاش دارند از طریق فضای مجازی جنگ شناختی برای تغییر افکار و روحیات مردم به راه اندازند و به سمتی ببرند که نسل جدید و مردم خودش متقاضی استکبار باشد لذا خطر امروز استعمار بسیار جدی است.

مختاری با بیان اینکه استکبار در همین راستا چنان دین و مقدسات را تاریک نشان می‌دهند که جوان و نوجوان خودش برای ضربه زدن به اسلام با دشمن همکاری کند اما نوجوانان و جوانان ایران فهیم هستند و فریب بازی اینها را نمی‌خورند، اظهار کرد: استکبار هیچ باوری به حقوق مردم ندارند و اگر حیله آنها جواب نداد مقابل مردم می‌ایستند و مردم را به قتل می‌رسانند همان طور که در اوایل انقلاب بعد از اینکه مردم مقابل آنها ایستادند به سمت فتنه گری روی آوردند.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه اسلام باعث شده تا ملت ایران تن به ذلت دشمنان ندهد، لذا دشمن درصدد تخریب اسلام از طریق تخریب نظام اسلامی هستند، بیان کرد: امروز تمرکز دشمن بر روی تخریب و هجمه بر نظام اسلامی است.

وی با اشاره به اقدامات دو ماهه اغتشاشگران در کشور و تخریب اموال عمومی، شهید و مجروح کردن نیروهای امنیتی و انتظامی و بسیج و برخی از مردم بی گناه، اظهار کرد: امروز همین تفکر بسیجی ریشه فتنه گران و اغتشاشگران را خواهد زد و آنها را به زباله دان تاریخ خواهد انداخت.

مختاری با بیان اینکه متاسفانه بعد از حدود دو ماه هنوز اغتشاشات و جنایات استکبار در برخی مناطق به صورت دزدانه ادامه دارد، گفت: امروز خط شیطانی و استکباری و حزب الشیطان به صحنه آمده و از طریق برخی مزدوران و فریب خوردگان، احمقانه بر شاخه نشسته‌اند و استقلال، امنیت و جان و مال ناموس مردم خود را هدف قرار داده اند که از خداوند برای این منافقین طلب مرگ می کنیم.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه از همه بسیجیان و نیروهای نظامی و انتطامی که صبورانه در این مدت بیش از دو ماه در صحنه بودند و مظلومانه بدون اسلحه به میدان آمدند تا مردم بی گناه شهید شوند باید قدردانی کرد، افزود: سپاه تا قطع ریشه مراکز فتنه به حملات خود قاطعانه ادامه دهد و از فرماندهان نظامی و انتظامی می خواهیم که نیروهای حافظ امنیت را با دست خالی به مصاف این کفارها نفرستند و آنها را مسلح کنند و اجازه دفاع از خود و مردم را به آنها بدهند.

مختاری گفت: از قوه قضائیه می‌خواهیم که با این محاربین برخورد قاطع داشته باشند، چراکه مردم تحمل جنایات منافقین را ندارند و خواهان برقراری امنیت و خاموش کردن باقی مانده فتنه در سریع ترین زمان ممکن هستیم.

امام جمعه موقت بیرجند با تاکید بر اینکه بسیجیان براساس عقل خود خدا و توحید و ولایت را باور کردند و با مال و جان از این اعتقادات دفاع می‌کنند، تصریح کرد: می‌بینیم که تفکر بسیجی در طول انقلاب معجزه کرده است و انقلاب اسلامی ایران با تفکر توحیدی بسیجی پیروز شد.

مختاری با بیان اینکه در جنگ تحمیلی که تمام دنیا با هم متحد شدند و در برابر ایران ایستادند با تفکر بسیجی، اجازه ندادیم، یک وجب خاک کشور به دست دشمن بیفتد، اظهار کرد: تفکر بسیجی بود که در مقابل منافقین در فتنه‌های مختلف در طول تاریخ انقلاب ایستاد.

وی با اشاره به اینکه داعش محصول کشورهای غربی، عربستان و رژیم صهیونیستی بود که برای تسلط بر منطقه ایجاد شد، گفت: داعش را با همین تفکر بسیجی شکست دادیم و این تفکر بسیجی است که در طول تاریخ افتخار آفریده است.

امام جمعه موقت بیرجند اظهار کرد: امروز نیز همین تفکر بسیجی، ریشه فتنه گران و اغتشاشگران را خواهد زد و آنها را به زباله دانی تاریخ خواهد فرستاد.

مختاری با بیان اینکه تفکر بسیجی به دلیل اینکه ریشه در تفکر ناب توحیدی و قرآنی دارد امید آفرین است و لذا امروز از همیشه به این انقلاب و نظام امیدوارتریم، تصریح کرد: این حرف ما پشتیبانی فراوانی دارد که مهمترین آن قرآن کریم است، بندگان خدا طبق وعده قرآن همیشه پیروز هستند و خداوند در سخت ترین شرایط دشمنان را سرکوب کرده و بندگان خود را یاری کرده است.

وی با بیان اینکه تاریخ گذشته نشان می‌دهد که خداوند در همه عرصه ها بندگان خود را یاری کرده است، گفت: دشمن می‌خواهد ما را از خدا جدا کند چراکه می داند تا زمانی که بندگان خدا هستیم، نمی‌تواند کاری بکند.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به پیشرفت‌های شگفت انگیز ایران اسلامی بعد از انقلاب، افزود: صد سال قبل جریان ارزشی هیچ جایگاهی در کشور نداشت و مظلومانه زندگی می کردند؛ اما امروز می بینیم که بعد از صد سال جایگاه جریان ارزشی چقدر ارتقاء یافته و خبری از روباه پیر انگلیس و رضاخان نیست و اسرائیل و آمریکا قدرت سابق را ندارد، اینها به ما امید می‌دهد.

مختاری با بیان اینکه پای مستکبرین دیگر به ام القرای جهان اسلام هرگز باز نخواهد شد، گفت:  دشمن بدنبال ایجاد ناامیدی در کشور است لذا باید به شدت مراقب حیله دشمن بود.

وی یادآور شد: ایران اسلامی تنها به دست خود جوانان توانمند خود، پیشرفت خواهد کرد و لذا با قاطعیت و امید و صلابت تا ظهور امام زمان(عج) راه شهدا را ادامه خواهیم داد.

کد خبر 723023
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha