رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین گنده‌گویی خود از توافق مشترک با آمریکا برای تسریع طرح‌های عملیاتی علیه جمهوری اسلامی خبر داد.

آویو کوخاوی

به گزارش همشهری آنلاین، «آویو کوخاوی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم موقت صهیونیستی در تازه‌ترین گنده‌گویی‌های خود از طرح مشترک رژیم صهیونیستی و ایالات متحده آمریکا برای تسریع برنامه‌ها و همکاری‌های عملیاتی علیه جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

روزنامه «بیزنس استاندارد» گزارش کرد، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در جریان رایزنی و دیدار با مقام‌های آمریکایی در واشنگتن در توضیح توافقات ضدایرانی با واشنگتن گفت تل‌آویو و آمریکا موافقت کرده‌اند که در یک «برهه حساس» زمانی قرار دارند که نیازمند تسریع برنامه‌ها و همکاری عملیاتی علیه ایران و گروههای مقاومت در منطقه است.

رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی روز یکشنبه هفته جاری برای یک دیدار پنج روزه با مقام‌های ارشد آمریکایی درباره جمهوری اسلامی ایران وارد ایالات متحده آمریکا شد و روز دوشنبه با «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا و «ویلیام برنز» رئیس سیا دیدار و گفت‌وگو کرد.

کوخاوی روز گذشته (سه‌شنبه) در پیام‌هایی که در خصوص محتوای دیدار با مقام‌های آمریکایی در صفحه توییتری خود قرار داده بود، علیه جمهوری اسلامی ایران لفاظی‌هایی را مطرح کرده بود.

وی در تلاش برای جذب حمایت بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی گفت که ایران از یک طرف تحت فشارهای بسیار زیاد اقتصادی، نظامی و داخلی است و از طرف دیگر برنامه هسته‌ای خود را ترویج می‌دهد و ارتش رژیم صهیونیستی با قدرت تمامی برنامه‌های عملیاتی علیه ایران را پیش می‌برد.

مقام‌های رژیم صهیونیستی بارها با اتهام‌زنی‌های بی اساس علیه جمهوری اسلامی تلاش کرده‌اند تا ایران را در عرصه بین‌المللی منزوی کنند که توطئه‌های آن‌ها با شکست مواجه شده است.

در همین راستا، رژیم صهیونیستی مدعی است که برنامه هسته‌ای ایران، تهدیدی برای موجودیت این رژیم است و هر اقدامی از جمله اقدام نظامی را برای مقابله با این برنامه در نظر خواهد گرفت و بارها نیز مقام‌های این رژیم تلاش کرده‌اند تا با لابی در مقام‌های آمریکایی مانع از امضای برجام شوند.

این اولین بار نیست که کوخاوی از ائتلاف ضدایرانی با ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی ایران خبر داده است به طوریکه پیش از این، وی ماه گذشته،‌ کوخاوی در دیدار با با «مایکل اریک کوریلا» رئیس سنتکام از توسعه قابلیت‌های مشترک نظامی در مقابله با ایران سخن گفت.

کوخاوی در این دیدار گفت که (رژیم) اسرائیل و آمریکا در حال توسعه قابلیت‌های نظامی مشترک  سریع علیه ایران و سایر تهدیدات در خاورمیانه هست. وی افزود: «در مواجهه با تهدیدات در حال توسعه در خاورمیانه و به ‌ویژه علیه ایران، سرگرم آموزش و توسعه قابلیت‌های نظامی مشترک سریع هستیم».

کد خبر 722630
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروند IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    22 1
    اسراییل و آمریکا بدانند که با یک حرکت حماقتانه علیه ایران، گور خودشان را در منطقه خواهند کند.