مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴
۰ نفر

همانطور که رفتن به خانه‌ای جدید حس خوبی با خود به همراه دارد، بازسازی و نو کردن خانه نیز یک تجربه هیجان انگیز است. برای بازسازی می‌توانید تمام سبک دیزاین خانه را تغییر دهید و  طرح‌های جدید را به کار ببرید.

image-20221122140857-1.jpeg

می‌توانید ظاهری کاملاً متفاوت به محیط بدهید و هر آنچه را که از آن خسته شده‌اید با چیزهای نو و جذاب جایگزین کنید. در روند بازسازی، بهترین کار برای تغییر اساسی در آشپزخانه تعویض کابینت‌ها و خرید کابینت آماده آشپزخانه است. کابینت آشپزخانه جزء اصلی آشپزخانه است. برای تعویض آن حتما به دنبال بهترین‌ها از لحاظ کاربرد، کیفیت، و ظاهر می‌گردید. یکی از معروف‌ترین کابینت‌های موجود در بازار کابینت انزو است. احتمالا شما هم نام این کابینت را شنیده باشید.

کابینت انزو چیست؟

کابینت انزو هم مانند بسیاری از کابینت‌های دیگر از ورقه‌ی ام دی اف ساخته می‌شود. البته تنها تفاوت این کابینت با کابینت‌های دیگری که مغزی آن‌ها از جنس ام دی اف است، ظاهر و روکش آن نیست. یکی از تفاوت‌های اصلی این کابینت با بقیه‌ی کابینت‌ها ضخامت آن است. تفاوت دیگر نوع برشی‌ست که روی درب کابینت انزو اعمال می‌شود. و ویژگی خاص دیگرش روکش آن است.

البته، انزو نام کابینت نیست و نام برندی‌ست که سبک خاصی کابینت را تولید کرد و پس از آن تمام کابینت‌هایی که به همان سبکِ برند انزو ساخته شدند به اصطلاح انزو نام گرفتند. در اصل باید این نوع کابینت را کابینت طرح انزو نامید.

سبک کابینت طرح انزو نئوکلاسیک است و برای آشپزخانه‌های نئوکلاسیک گزینه‌ای عالی و لوکس به شمار می‌رود.

ضخامت کابینت انزو

همانطور که گفتیم، یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های این کابینت با سایر کابینت‌ها مقدار ضخامت آن است. معمولا کابینت‌ها را با ضخامت 16 میلی‌متر می‌سازند، اما کابینت آشپزخانه‌ی انزو ضخیم‌تر از حد معمول است. این کابینت با ورقه‌ی ام دی اف با ضخامت 25 میلی‌متر ساخته می‌شود. همین ویژگی باعث شده این کابینت استحکام زیادی داشته باشد و جزو مقاوم‌ترین کابینت‌ها به شمار برود. البته در مقابل، این مسئله باعث سنگین بودن کابنیت انزو نیز شده است. سنگینی درب این کابینت ممکن است لولاها را به مرور فرسوده کند؛ بنابراین، باید از یراق آلاتی استفاده کرد که وزن درها را تحمل کند.

برش مخصوص طرح انزو

برش روی درب کابینت طرح انزو این کابینت را از سایر کابینت‌ها متمایز کرده است. چهار طرف درب این کابینت توسط دستگاه CNC برش داده می‌شود و کابینتی نئوکلاسیک خلق می‌کند. برش چهار طرف درب کابینت باعث می‌شود که ضخامت دور درب کمتر از 25 میلی‌متر باشد. کابینت طرح انزو ظاهر خاص و متفاوتی دارد و این ویژگی به زیبایی آن افزوده است.

روکش کابینت انزو

پس از برش خوردن، کابینت را روکش می‌کنند. کابینت طرح انزو به دو روش روکش می‌شود: با روکش PVC یا با رنگ. خود این رنگ هم سه نوع مختلف دارد: رنگ پولیشی، رنگ پلی اورتان، و رنگ پلی استر.

رنگ پولیشی ضخامت کابینت را بیشتر می‌کند و باعث افزایش استحکام آن نیز می‌شود. کابینت روکش شده با رنگ پولیشی سطحی کاملا براق و شیشه‌ای دارد. نوع براق رنگ پلی اورتان و پلی استر هم تقریبا به اندازه‌ی نوع پولیشی شفاف است.

ویژگی‌های دیگر کابینت آشپزخانه انزو

کابینت انزو تنوع رنگ بالایی ندارد و به رنگ سفید یا رنگ‌های نزدیک به سفید تولید می‌شود. اگر طرفدار کابینت‌های قهوه‌ای و طرح چوب یا کابینت‌های رنگی هستید، شاید این کابینت گزینه‌ی مناسبی برای شما نباشد.

تمیز کردن آن راحت است و به راحتی با یک دستمال پاک می‌شود.

اگر کابینت‌تان با رنگ روکش شده است، در صورتی ایجاد خراشیدگی می‌توان دوباره آن را رنگ کرد. البته پیدا کردن رنگی که دقیقا هم‌رنگ کابینت شما باشد آسان نیست و این ترمیم را مشکل می‌کند. به علاوه، کابینت آشپزخانه‌ی انزو در برابر اشیای تیز خیلی مقاوم نیست.

کابینت انزو نه تنها سطحی براق و شفاف دارد بلکه تنها با رنگ‌های روشن تولید می‌شود. این یعنی این نوع کابینت آشپزخانه را بزرگ و دلباز جلوه می‌دهد.

کابینت انزو چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

قیمت کابینت انزو

این نوع کابینت که جزو کابینت‌های بسیار لوکس و شیک به حساب می‌رود، تقریبا قیمت بالایی دارد. قیمت کابینت طرح انزو از کابینت ممبران بیشتر است و با کابینت ام دی اف معمولی تفاوت قیمت قابل توجهی دارد. با این حال، تعداد طرفداران و مشتریان این کابینت کم نیست، چرا که کیفیت و زیبایی آن مثال زدنی‌ست.

جمع بندی

آنچه که ما به عنوان کابینت انزو می‌شناسیم، یک برند ایتالیایی طراحی و تولید کرده بود که مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفت. دور درب این کابینت با دستگاه CNC برش می‌خورد و بعد با پی وی سی یا نوعی رنگ روکش می‌شود. ضخامت ورقه‌ی مغزی این نوع کابینت از کابینت‌های دیگر بیشتر است، و مقاومت و دوام بالایی نیز دارد. متاسفانه، تنوع رنگ زیادی ندارد و بیشتر با رنگ سفید تولید می‌شود. این کابینت لوکس کابینتی نئوکلاسیک است. اگر طرفدار سبک نئوکلاسیک هستید، کابینت انزو گزینه‌ای بسیار مناسب است. زیرا، این نوع کابینت آشپزخانه هم ظاهر بسیار زیبا و شیکی به محیط می‌دهد و هم کیفیت بالایی دارد.

کد خبر 722276

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز