بخشدار کهریزک گفت: سایت آرادکوه از سال ۵۴ راه اندازی و اکنون با وجود انبوه پسماندهای دپو شده در آن، نسبت به ۱۰ سال قبل وضعیت بهتری دارد، این در حالی است که ناسا طی سال‌های گذشته در خصوص وجود ابر متان در این منطقه ادعایی نکرده بود.

ابر متان

به گزارش همشهری آنلاین، امین بابایی بخشدار کهریزک گفت: پسماندهای خشک و تر به صورت طبیعی به علت وجود فعل و انفعلات شیمیایی در فرآیند تخمیر و پوسیدگی، گاز متان تولید می کنند، اما اینکه غلظت و سطح آن چه میزان می تواند باشد، پرسشی است که باید کارشناسان حوزه محیط زیست پاسخ دهند.

ماجرای جنجالی ابر متان در آسمان تهران چه بود؟ | واکنش مهم سازمان پسماند

او یادآور شد: مساله تولید گاز متان در سایت آرادکوه که بزرگترین سایت جمع آوری، دپو امحای پسماند کشور است، امکان پذیر و حتی دور از ذهن نیست.

بابایی اظهار داشت: سایت آرادکوه به تازگی راه اندازی نشده که منشا تولید گاز و ابر متان باشد اما اینکه اکنون سایت ناسا با چنین اعتبار علمی، ادعایی را به اتکای تصویری مطرح کند، جای تعجب است. سایت آرادکوه از سال ۵۴ راه اندازی و اکنون با وجود انبوه پسماندهای دپو شده در آن، نسبت به ۱۰ سال قبل وضعیت بهتری دارد، این در حالی است که ناسا طی سال های گذشته در خصوص وجود ابر متان در این منطقه ادعایی نکرده بود.

بخشدار کهریزک تأکید کرد: از سوی دیگر اداره کل محیط زیست با اتکا با دستگاه های آنالیزور هوایی که دارد، می تواند گازهای متصاعد شده در سایت آرادکوه را تجزیه و تحلیل و حجم، غلظت و نوع هر گازی را مشخص و اعلام کند.مسئله تولید گاز متان در تمام سایت های دپو امحای پسماند مطرح است، اما بسیاری از چنین سایت‌هایی با بهره گیری از فناوری نوین در مسیر بازیافت و امحای زباله، اقدام به هدایت گازهای تولیدی می‌کنند.

طی هفته‌های گذشته سایت ناسا با انتشار تصویری مدعی وجود ابر گاز متان بر فراز سایت آرادکوه شد که بازخوردهای خبری بسیاری به دنبال داشت.

کد خبر 722262
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    8 1
    برای اینکه شما امسال حساس به مساله شدید !!! قبلا براتون مهم نبود اصلا چه کسی دارد حرف می زند !!! ته هر چیزی نه ما نبودیم می گفتید !!!