یکی از فضاهای بی‌دفاع شهری منطقه۱۷ که به پاتوق کارتن‌خواب‌ها، معتادها و بی‌خانمان‌ها تبدیل شده بود، حصارکشی شد.

پاتوق معتادان

 همشهری آنلاین_ ابوذر چهل‌امیرانی : پس از زیرزمینی شدن خط‌آهن تهران- تبریز در منطقه۱۷، بخش‌هایی از محوطه بالای تونل راه‌آهن به فضای بی‌دفاع شهری تبدیل شد و کارتن‌خواب‌ها، معتادها و افراد بی‌خانمان در این فضاها اقدام به استراحت، مصرف موادمخدر و ایجاد ناامنی برای عابران کردند.

بروز این معضلات اجتماعی، سبب برنامه‌ریزی و تلاش مدیران شهری برای ساماندهی زمین‌های آزاد شده از حریم خط‌آهن شد و طرح ساخت باغ‌راه حضرت زهرا(س) به اجرا درآمد. با این وجود، هنوز در بخش‌هایی از این فضا فعالیت‌های شهری انجام نشده و کارتن خواب‌ها، معتادها و بی‌خانمان‌ها از این محیط برای مصرف موادمخدر و استراحت استفاده می‌کنند.

یکی از این محل‌ها، فضای بی‌دفاعی است که پشت حرم امامزاده حسن(ع) قرار گرفته و شهروندان بارها از تجمع آسیب‌دیدگان اجتماعی در آن گلایه داشتند که به‌دلیل نزدیکی به خانه‌های مسکونی، معضلات زیادی برای اهالی ایجاد کرده بود. همین عوامل سبب شد تا حصارکشی زمین از سوی نیروهای اجرایی سامانه۱۳۷ ناحیه یک شهرداری منطقه۱۷ و تیم انضباط شهری انجام شود و در مدت کم، رضایت زیاد شهروندان را در پی داشته باشد.

گفتنی است؛ گشت فوریت‌های اجتماعی شهرداری منطقه هم در این محدوده مستقر شده و همه‌روزه اقدام به ساماندهی کارتن‌خواب‌ها، معتادان و افراد بی‌خانمان می‌کند تا به‌دلیل برودت هوا دچار مشکل نشوند. این افراد پس از شناسایی و جمع‌آوری، برای دریافت خدمات رفاهی و اجتماعی به مددسرا و مراکز مربوطه منتقل می‌شوند.

کد خبر 722159

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha