جلسه بررسی مشکلات و موانع پروژه هزار و یک شهر با حضور شهردار تهران و نمایندگانی از مجموعه سرمایه‌گذار این پروژه برگزار شد.

شهردار

به گزارش همشهری آنلاین، جلسه بررسی مشکلات و موانع پروژه هزار و یک شهر با حضور جمعی از مدیران شهری و نمایندگانی از مجموعه سرمایه گذار این پروژه در ساختمان شهرداری تهران برگزار شد و دو طرف درباره راه حل های رفع این مشکلات و موانع و چگونگی ادامه پروژه با یکدیگر به بحث و تبادل نظر پرداختند.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در این جلسه با بیان اینکه اقبال جدی در بحث سرمایه گذاری از سوی مدیریت شهری وجود دارد، اظهار کرد: در خصوص این پروژه باید در یک ماه و نیم آینده قرارداد آن بازبینی شود تا دو طرف به یک صورت جدید و مشخصی از قرارداد برسند و قدر السهم‌ها مشخص شود، البته برای توسعه های بعدی پروژه نیز ما اقبال داریم.

ایده‌های تازه

او افزود: نکته دوم اینکه مقدمه برای رسیدن به این صورت مشخص، این است که تعیین تکلیف کنیم و درباره این پروژه به یک نقشه جامع برسیم و طبق آن قرارداد ببندیم که این کار نیاز به کار کارشناسی دارد.

زاکانی نکته سوم را به ماهیت و محتوای پروژه مرتبط دانست و خاطرنشان کرد: ایده‌هایی که در ابتدای پروژه مطرح شد، مناسب بود اما ممکن است بعد از سال‌های طی شده، ایده‌های جدیدی به ذهن‌ها برسد و باید تفاهم کنیم تا این ایده‌ها را بهینه‌تر کنیم؛ در واقع باید دو طرف تیم هایی را برای بررسی این موارد معرفی کنند.

در ادامه علیرضا جاوید معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در این جلسه با بیان اینکه در شتاب زمان گاهی از برنامه ریزی های بلندمدت عقب می مانیم و این پروژه مثالی برای این موضوع است، گفت: اتصال پهنه کوهستان شمالی، دریاچه و بوستان چیتگر از فرصت‌های نهفته در این پروژه است و می‌توان به روزترین تجهیزات گردشگری را در این پهنه ایجاد و مستقر کرد.

همکاری با سرمایه‌گذار

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز عنوان کرد: باید اختلافات در این پروژه را حل و مرتفع و این کار جالب در تهران را انجام دهیم؛ همچنین باید این پروژه را با فازبندی پیش ببریم و مسائل مربوط به کوهستان و تجهیزات را برای فازهای بعدی بگذاریم. امیدواریم شهرداری و سرمایه گذار دست به دست هم دهند تا این پروژه سریع‌تر اجرا شود.

در این جلسه علیرضا زاکانی شهردار تهران، مهدی چمران و پرویز سروری رئیس و نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران، حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، لطف الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، علیرضا جاوید معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران، مهدی شریفیان مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران، ابوذر مختاری مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران، سعید کرمی مدیرکل مرکز حقوقی شهرداری تهران و نمایندگانی از شرکت سرمایه گذار پروژه هزار و یک شهر حضور داشتند.

پروژه تفریحی گردشگری هزار و یک شهر که در منطقه ۲۲ واقع است در سال ۹۰ عقد قرارداد و در ادامه اجرا با مشکلاتی مواجه و متوقف شد.

کد خبر 721962

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha