مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۴ دی ۱۳۸۷ - ۱۲:۰۷
۰ نفر

به‌دنبال موفقیت استفاده از بینی الکترونیکی برای تشخیص بیماری‌ها و بررسی کیفیت غذا در آمریکا و اروپا، این فناوری در یک شهر مرکزی روسیه نیز مورد استفاده قرار گرفت.

 به گزارش پایگاه اینترنتی روسیه امروز، این بینی الکترونیکی میکروب‌ها را از زبان انسان می‌گیرد و سپس سنجنده‌های خاص می‌توانند فعالیت غیرعادی در معده را تشخیص دهند. بنابراین به جای انجام آندوسکوپی که طی آن یک لوله از گلو وارد روده‌ها می‌شود، می‌توان از بینی الکترونیکی استفاده کرد.

میزان اطمینان نتایج حاصل از آزمایش بینی الکترونیکی 74 است. هرچند این میزان دقت کامل نیست، اما پزشکان می‌گویند این رویه فواید بسیاری دارد. دکتر سرگئی دوبرووسکی از بخش معده و روده شناسی بیمارستان اطفال ورونژ گفت: استفاده از بینی الکترونیکی ساده است و پزشکان را به سرعت به نتیجه می‌رساند.

وی افزود: استفاده از این بینی به مهارت‌ها یا آموزش خاصی نیاز ندارد و روش استفاده از آن تهاجمی نیست بنابراین بیماران درد کمی را متحمل می‌شوند.بینی الکترونیکی پیش از این در آمریکا و اروپا مورد استفاده قرار گرفته‌، اما در روسیه این بینی  تنها در شهر ورونژ مورد استفاده قرار گرفته است.

این بینی الکترونیکی در کشف مواد افزودنی به غذا و تشخیص تازگی یک محصول نیز کاربرد دارد. تاتیانا کوچمنکو دکترای علوم شیمی آکادمی فنی ایالت ورونژ گفت: بینی الکترونیکی می‌تواند رایحه‌های متفاوت را از هم تشخیص دهد و رایحه‌های مطلوب را از انواع نامطلوب، سالم را از خطرناک تشخیص دهد.

کد خبر 72195

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز