شنبه ۱۴ دی ۱۳۸۷ - ۰۸:۲۸
۰ نفر

لئوناردو دی‌کاپریو مامور ضدجاسوسی جدید دنیای سینما می‌شود.خبرهای رسیده حکایت از آن می‌کند که کمپانی پارامونت قصد احیای مجموعه فیلم موفق یک دهه قبل خود را دارد که براساس کاراکتر جک‌راین ساخته شد.

جک‌راین یک مامور جوان سازمان ضدجاسوسی است که تام مکنسی قصه‌نویس سرشناس، آن را در چند کتاب پرخواننده خود به دنیای ادبیات معرفی کرد. موفقیت خوب مالی کتاب‌های مکنسی، صنعت سینما را به فکر برگردان سینمایی آنها انداخت.

موفقیت دو جیمزباند اخیر سینما و تلاش تهیه‌کنندگان مجموعه فیلم «بورن»، مسئولین پارامونت را به فکر ادامه تولید مجموعه فیلم‌های جک‌راین انداخته است. در شرایطی که حسین امینی این روزها مشغول نگارش قسمت جدید قصه ماجراجویی‌های جک‌راین است، تهیه‌کنندگان، مذاکره با لئوناردو دی‌کاپریو را شروع کرده‌اند تا رضایت او برای بازی در نقش جک‌راین را جلب کنند.

خبرهای اولیه براین اساس است که بازیگر فیلم‌های «تایتانیک» و «دار و دسته‌های نیویورکی» مایل به همکاری با این پروژه است. اگر او بازی در نقش جک‌راین را قبول کند، باید مثل دانیل کریگ و مت‌دیمون- بازیگران نقش‌های مامور 007 و جیس بورن- در مجموعه فیلم‌هایی که براساس کاراکتر راین ساخته می‌شود، بازی کند. این در حالی است که او طی سال‌های اخیر، وقت خود را به پروژه‌های غیرمتعارف و فیلمسازی مطرح اختصاص داده است.

جک‌راین هم مثل جیمزباند و جیس بورن یک مامور ضدجاسوسی است که در هر قسمت این مجموعه فیلم باید با یک کاراکتر شرور- که قصد نابودی جهان را دارد- مبارزه کند. این نقش اولین بار در «شکار زیردریایی اکتبر سرخ» (1990) توسط آلک‌بالدوین بازی شد. هریسون فورد (ایندیانا جونز معروف سینما) در سال‌های 1992 و 1994 این نقش را در فیلم‌های «بازی‌های میهن‌پرستانه» و «خطر آنی و عیان» (هر دو به کاگردانی فیلیپ‌نویس) بازی کرد.

قسمت بعدی فیلم – که تا به امروز آخرین قسمتی است که توسط صنعت سینما در رابطه با جک‌راین تولید شده- «مبلغی برای تمام ترس‌ها» (2002) بن‌افلک را در نقش جک‌راین داشت. چند هفته قبل سام ریمی (کارگردان اسپایدرمن) دعوت تهیه‌کنندگان فیلم برای کارگردانی قسمت جدید این فیلم را رد کرد.

کد خبر 72153

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز