خانه‌های خلاق و نوآوری، بستری برای توسعه شرکت‌های خلاق هستند که زمینه‌ساز ایجاد اشتغال، خلق ارزش افزوده، توسعه بازار و رونق اقتصاد خلاق می‌شوند.

خانه های خلاق

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، خانه‌های خلاق و نوآوری، در کنار مجموعه حمایت‌هایی که از سوی ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری صورت می‌گیرد، تیم‌ها و هسته‌های خلاق و نوآور را در مسیر تبدیل ایده‌های خلاق به پدیده، ایجاد شرکت‌های خلاق و ارزش آفرینی سوق می‌دهد.

فعالیت در سراسر کشور

این رویکرد سبب شده تا خانه‌های خلاق و نوآوری که هم‌اکنون در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند، زمینه را برای اتصال حوزه‌هایی که می‌توانند ارزش افزوده بالایی خلق کنند، به زیست‌بوم نوآوری کشور فراهم کنند و ضمن ایجاد اشتغال، درآمدزایی و توسعه فرهنگ، مسیر تبدیل علوم انسانی به کسب و کار را فراهم کنند.

رسیدن به اهداف طلایی ایجاد خانه‌های خلاق و نوآوری سبب شده تا در کنار تقاضاهایی از سوی تیم‌های خلاق، ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق نیز پیشنهاد تاسیس این خانه‌ها را به برخی هسته‌های خلاق و نوآور بدهد.

پیشتازی صنایع خلاق

حوزه فعالیت بیش از یک‌سوم خانه‌های خلاق و نوآوری که مدارک آنها در دست بررسی است، «صنایع خلاق» است. دیگر خانه‌ها نیز در حوزه‌هایی چون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، فرش، هنر اسلامی، علوم انسانی، محتوای دیجیتال، بازی و سرگرمی، یادگیری آموزشی، حکمرانی، بازی‌های ویدئویی و پویانمایی فعالیت دارند.

به‌زودی در تمامی استان‌های کشور

گستره خانه ‌های خلاق و نوآوری به تهران محدود نمی‌شود و خانه‌های خلاق و نوآوری در شهرهای مختلف کشور فعالیت دارند و به زودی این خانه‌ها تمامی شهرهای کشور را پوشش می‌دهند.

متقاضیان واجد شرایط ایجاد خانه‌خلاق و نوآوری می‌توانند برای ثبت‌نام و بهره‌مندی از حمایت‌ها، به سایت خانه‌های خلاق و نوآوری مراجعه کنند.

کد خبر 721516

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha