سامانه نقشه‌برداری هدهد ۵ بر اساس اصول مهندسی و با بالاترین سطح بهینه‌سازی در شرکتی دانش‌بنیان طراحی و تولید شد.

پهپاد کشاورزی

به گزارش همشهری آنلاین، این سامانه قادر است ماموریت‌های مختلف نظامی و غیرنظامی به ویژه شناسایی، مراقبت، رصد و نقشه‌برداری را در ۱۵ کیلومتری از محل استقرار ایستگاه کنترل انجام دهد.

این محصول توسط یک شرکت دانش بنیان با حمایت گروه ژئوماتیک ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری طراحی و ساخته شده است.

به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، استفاده از مواد اولیه باکیفیت در سازه ملخ‌های این پرنده نیاز مجموعه پهپاد را به تعمیر و نگهداری به حداقل رسانده است.

در عین حال طراحی جعبه حمل و استفاده از اتصالات سریع در طراحی سازه موجب شده است سامانه در کمتر از ۱۰ دقیقه آماده پرواز شود.

یکی از مزیت‌های این پهپاد تعویض راحت و فوری باتری آن در ماموریت‌های مداوم است و کاربران می‌توانند در کمتر از یک دقیقه باتری این پهپاد را تعویض کنند. بازوهای پرنده هدهد۵ به صورت جداشونده طراحی شده است و به راحتی با جاسازی در کیف مخصوص خود می‌توان توسط اشخاص حمل شود.

همه سازمان‌ها یا شرکت‌های خصوصی و دولتی که به عکس‌برداری، نقشه‌برداری، پایش و رصد تجهیزات و اماکن نیازمند هستند مانند سازمان نقشه برداری، سازمان امور اراضی، صنایع بزرگ، سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، شهرداری‌ها و غیره جامعه هدف این محصول ایران‌ساخت هستند.

کد خبر 719100

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha