کتابخانه علامه جعفری به مناسبت سالروز درگذشت استاد محمدتقی جعفری فیلم مستند «روشنای زندگی» ساخته مریم فرهنگ را منتشر کرده است.

علامه جعفری

به گزارش همشهری آنلاین، کتابخانه علامه جعفری در راستای گرامیداشت استاد محمدتقی جعفری برنامه‌های متنوعی برگزار می‌کند. «روشنای زندگی» عنوان مستندی است که ابعاد مختلف زندگی علمی این فیلسوف شیعه را معرفی می‌کند.

در این مستند چهره‌هایی مانند پروفسور مهدی گلشنی فیزیک‌دان، پژوهشگر فلسفه علم، مترجم و استاد بازنشسته دانشگاه صنعتی شریف، شهرام تقی زاده انصاری و دکتر سید محسن فاطمی از شاگردان علامه گفتگو کرده‌اند.

محمدتقی جعفری مشهور به علامه جعفری (۱۳۰۲ - ۱۳۷۷ ش)، از علمای شیعه، حکیم، فیلسوف، متکلم، فقیه و اصولی است، او شاگرد مرتضی طالقانی بوده و سراسر عمر خود را در تحصیل، تدریس و پژوهش و تحقیق سپری کرده است.

از ایشان بیش از ۸۰ جلد کتاب تألیفی به یادگار مانده که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به جبر و اختیار، شرح نهج‌البلاغه، شرح مثنوی معنوی و وجدان اشاره کرد.

علامه جعفری چندین بار با «برتراند راسل» در مورد مسائل فلسفی نامه‌نگاری داشته و با «روژه گارودی»، «پروفسور عبدالسلام» و «پروفسور روزنتال» گفت‌وگو کرده است.

کتابخانه علامه جعفری در بلوار فردوس، بزرگراه آیت‌الله کاشانی، خیابان حسن‌آباد، خیابان چهارم واقع شده است.

کد خبر 721276

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha