رئیس جمهور فرانسه در ادامه حمایت از ناامنی در ایران، به دفاع از آشوبگران پرداخت و تهران را متهم به ایجاد ناامنی در منطقه کرد.

ماکرون

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس جمهور فرانسه به دفاع از آشوبگران پرداخت و ایران را گروگان گیر خواند.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه»، «امانوئل ماکرون» مدعی تجاوز فزاینده ایران به فرانسه از طریق گروگانگیری شد و آن‌را غیر قابل قبول دانست. ماکرون بدون اشاره به مداخلات پاریس در امور داخلی ایران از تهران خواست تا با آرامش به همکاری بازگردد.

رئیس جمهور فرانسه پا را فراتر گذاشته و با حمایت از گروهک‌های تجزیه طلب در خاک عراق، از ایران خواست به ثبات منطقه احترام بگذارد. وی مجددا از آشوبگران حمایت کرد، آن‌ها را  جمعی انقلابی ‌شجاع خواند و ستایش کرد.

ماکرون اخیرا در مصاحبه‌ای با شبکه «الحدث» (سعودی) با ادعای اینکه تهدیدهای ایران فراتر از محدوده غرب آسیا گسترش پیدا کرده، گفته  بود که باید شیوه مقابله با تهدیدهای ایران در جهان را تغییر دهند.

وزیر خارجه فرانسه نیز در روزهای گذشته گفته بود که دو فرانسوی دیگر در ایران بازداشت شدند. «کاترین کولونا» وزیر خارجه فرانسه روز شنبه گفت که دو شهروند فرانسوی دیگر در ایران بازداشت شده‌اند. وی گفت: «ما نگران دو هموطن دیگر هستیم و آخرین بررسی‌ها نشان می‌دهد که آنها نیز بازداشت شده‌اند».

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران  چندی قبل  از مواضع و اقدامات غیرسازنده برخی کشورهای غربی در قبال اغتشاشات و حوادث تروریستی اخیر در ایران انتقاد کرد و گفت، برخی مقامات اروپایی به اهداف حزبی بیش از منافع ملی کشورشان توجه دارند.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه ایران همواره از تعامل با اروپا استقبال می‌کند، یادآور شد: « سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس از سال ۲۰۱۵ قادر نبودند توافق هسته‌ای که یک تعهد بین‌المللی بود را پس از اعمال تحریم‌ها از سوی دولت ترامپ عملیاتی کنند».

کد خبر 720721
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha