رئیس شورای شهر تهران گفت: اتوبوس‌های برقی بدون ریل، با ریل، تک کابین و سه کابین در حال ورود به ایران هستند.

چمران - رئیس شورای شهر تهران

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در حاشیه یکصد و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در جمع خبرنگاران با اشاره به ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: هیچ وسیله حمل و نقل عمومی جای مترو را نگرفته است، مترو وسیله پاک است و میزان جابجایی مسافر در آن بالاتر است و در مقابل هزینه بالاتری نیز دارد اما با توجه به جایگاه بالایی که دارد قابل قیاس با سایر وسایل حمل و نقل عمومی نیست.

خرید اتوبوس‌های جام‌جهانی تا تغییر محدوده طرح ترافیک | واردات اتوبوس‌ کارکرده منطقی نیست

او با بیان اینکه اتوبوس‌های برقی بدون ریل، با ریل، تک کابین و سه کابین در حال ورود به ایران هستند اظهار کرد: این وسایل از جمله وسایل حمل و نقل عمومی قابل استفاده خواهند بود اما اینکه چه مسیری را طی کند و در کدام مناطق اجرا شود باید مورد بررسی قرار گیرند.

چمران با اشاره به تراموا اظهار کرد: تراموا می‌تواند حجم بالایی از مسافر را جابجا کند که البته حجم جا به جایی آن به اندازه مترو نیست. این موضوع نیز باید در نظر گرفته شود که در خیابان‌های دارای تقاطع‌های متعدد نمی‌توان تراموا را اجرا کرد اما در خیابان‌های کم تقاطع می‌تواند وسیله مناسبی باشد؛ هرچند همین نیز به بررسی دقیق نیاز دارد.

چمران ادامه داد: نتایج تردد اتوبوس‌های برقی در تهران مثبت بوده است، هنوز امکانات شارژ این اتوبوس‌ها وجود ندارد و اگر امکانات فراهم شود به لحاظ برقی بودن وضعیت خوبی را شاهد خواهیم بود. در مسیرهای طولانی می‌توان از این اتوبوس‌ها استفاده کرد. برخی مواقع قطاری از اتوبوس‌ها پشت چراغ قرمز می‌مانند لذا اگر تراموا اجرا شود و پشت ترافیک بماند، تفاوتی با اتوبوس‌های موجود نخواهد داشت مگر اینکه روی آن فکر شود.

رئیس شورای شهر تهران گفت: شهرداران اعلام کردند که در ۱۰ سال اخیر اتوبوس دریافت نکرده‌اند و با این شرایط شاهد وارونگی هوا خواهیم بود و پیش بینی می‌شود وضعیت نامناسب‌تری را نیز در این زمینه ببینیم.

او ضمن ابراز رضایتمندی از ارائه بسته خرسندساز در شهرداری تهران تاکید کرد: هر اقدامی که امکانات خوبی برای کارکنان فراهم کند، در افزایش میزان بازدهی آنها اثرگذار خواهد بود. مجموع اقدامات کوچک اثرگذار خواهد بود، اما ماسه اصلی مسکن است که باید به آن توجه شود.

کد خبر 720287
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha