رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اعتبار ۷ هزار میلیارد تومانی جداگانه‌ای برای افزایش فوق‌العاده ویژه احکام حقوقی کارکنان دولت در قانون ترمیم حقوق‌ها پیش‌بینی شده است.

حقوق و دستمزد

به گزارش همشهری آنلاین، حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اعتبار ۷ هزار میلیارد تومانی جداگانه‌ای برای افزایش فوق‌العاده ویژه احکام حقوقی کارکنان دستگاه‌های کشوری و لشکری در قانون ترمیم حقوق‌ها پیش‌بینی شده و از این پس قابلیت اجرایی خواهد داشت.

وی بیان کرد: با این پیش بینی، دستگاه‌های مشمول ماده ۲۹ قانون برنامه ششم، علاوه بر افزایش حقوق ثابت ماهانه که از مهر ماه در اجرای قانون جدید متناسب سازی حقوق‌ها به کارکنان شاغل و بازنشسته خود پرداخت خواهند کرد، می‌توانند با مجوز دولت تا ۵۰ درصد هم تحت عنوان فوق العاده ویژه و کارآمدی احکام حقوقی بپردازند.

حاجی بابایی عنوان کرد: اعتبار ۷ هزار میلیارد تومانی برای اجرای قانون متناسب سازی حقوق‌ها در اختیار دولت قرار گرفته تا به دستگاه‌هایی که در این سال‌ها فقط بین ۱۷ تا ۳۵ درصد فوق‌العاده ویژه کارکنان خود را افزایش داده اند، اختصاص یابد و امیدواریم دولت آن را عادلانه و با اولویت توزیع کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: افزایش فوق العاده ویژه کارکنان دستگاه‌ها هیچ ارتباطی با فروش اموال مازاد دستگاه‌ها ندارد و در قانون متناسب سازی چنین چیزی قید نشده، اما دولت و دستگاه‌ها اختیار دارند که برای این افزایش ابتکاراتی را در دستگاه‌های مشمول به خرج دهند تا تبعیض به عدالت تبدیل شود.

گفتنی است، هفته گذشته رئیس‌جمهور قانون اصلاح بودجه سال ۱۴۰۱ و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری را برای اجرا به دستگاه‌های مشمول ابلاغ کرد.

کد خبر 720139
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 17
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    20 8
    شما که ادعا می کنید عدالت دارید پس چرا در مورد حقوق کارکر حرف نمی زنید و تصمیم نمی گیرید آیا کارگر خرج ومخارج نداره زندگی نداره مگر چقدر حقوق می گیره یه کارگر عزیزان خدا در نظر بگیرید
  • محمد IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    20 13
    معلمان تنها کارمندانی هستند که تنها ۲۱ درصد از این ۵۰ درصد را گرفتن.
  • مراد IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    12 12
    معلمان فقط از این مورد محروم ماندند خواهش عدالت رو رعایت کنید و فاصله حقوقی رو با بقیه کارکنان کم کنید فوق العاده ویژه معلمان ۲۱ درصد اجرا شد و ان شاءالله باید به ۵۰ درصد برسه
  • ایرانی دانا IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    18 9
    جناب حاجی بابایی شدی مسئول دروغ پراکنی !!! کی داده کی گرفته بس هست دروغ
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    12 2
    فعلا که سه ماهه وعده و وعید میدید . در ضمن ۹ همت متناسب سازی کجا رفت؟ عجب عدالتی؟
  • محمد IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    5 2
    این معلمان هستن ک فقط ۲۱ درصد فوق العاده رو گرفتن کسانی ک ب ضرر فرهنگیان عمل میکنن اینها مخالف پیشرفت کشور هستن اینها میخوان انگیزه تدریس در معلمان به صفر برسه ،چند سال بعد متوجه خواهید شد ک چه بلایی سر مملکت اوردید ،و دودش ب چشم خودشون خواهد رفت
  • صادق IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    9 1
    همه کارمندان،کارگران،وتمام مردم ایران به جز معدود افرادی زیر بار تورم کمر خم کردن،عینک هاتون به رمز خوش ببنی بگذارید تا حقیقت برملا شود،باید تا سقف تورم اضافه شود،این گدا بازیها چیه؟!
  • رضا IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    10 0
    اینقدر به این اخبار پوسیده و بی سر و ته افزایش حقوق ناچیز نپردازید . والله چیزی توش نیست