شهردار منطقه۱۲ از ادامه طرح مناسب‌سازی‌ معابر برای استفاده بهتر و تردد آسان‌تر معلولان خبر داد.

جشن بزرگ عیدانه سادات ویژه افراد دارای معلولیت

به گزارش همشهری آنلاین، «امیر یزدی» بااشاره به جمعیت شناور این منطقه گفت: «منطقه۱۲ با جمعیت شناوری بالغ بر یک‌ونیم تا ۲میلیون نفر در روز روبه‌روست. به همین دلیل اهمیت فعالیت‌های عمرانی در حوزه مناسب‌سازی معابر برای همه به‌ویژه معلولان در این بخش از پایتخت حائز اهمیت است.»

وی افزود: «معاونت فنی و عمرانی شهرداری منطقه به‌منظور دسترس‌پذیرکردن معابر برای معلولان، در نیمه دوم سال گذشته ۳۲هزار و ۵۵۰متر مربع از معابر اصلی از جمله خیابان‌های ری، هفده شهریور، شوش، مجاهدین اسلام، جمهوری، ابن‌سینا و... را مناسب‌سازی کرده و طبق برنامه پیش‌بینی‌شده، امسال مناسب‌سازی حدود ۴۲هزار و ۴۰۰متر مربع از دیگر معابر اصلی در دستور کار این معاونت قرار دارد.»

یزدی با اشاره به مناسب‌سازی بوستان‌های شهید مصطفی خمینی و هفده شهریور افزود: «در این بوستان‌ها با خاتمه عملیات اجرایی، بازسازی و مناسب‌سازی سرویس‌های بهداشتی هم انجام خواهد شد. همچنین ‌اکنون بازسازی پیاده‌رو قدیمی خیابان هفده شهریور با هدف مناسب‌سازی با سرعت خوبی در حال اجراست که این امر سبب رضایت ساکنان محله و مراجعان روزانه به این خیابان شده است.»

شهردار قلب طهران در ادامه گفت: «مناسب‌سازی پیاده‌رو خیابان فیاض‌بخش نیز در حال انجام است که تقاضای چندساله معلولان برای دسترسی بهتر به ساختمان سازمان بهزیستی کشور در این خیابان بوده است. انتظار می‌رود که با مناسب‌سازی این معبر، مسیر تردد بیشتر معلولان شهر در قلب طهران هموارتر شده و رضایت خاطر آنان را فراهم آورد. همچنین بهسازی و مناسب‌سازی خیابان ظهیرالاسلام تا پایان سال‌جاری در دستور کار کمیته مناسب‌سازی شهرداری منطقه قرار دارد. این خیابان از این لحاظ که بزرگ‌ترین کتابخانه نابینایان کشور را در خود جای داده، از اهمیت زیادی برخوردار و محل تردد روزانه جمع بی‌شماری از نابینایان شهر است.»

به گفته یزدی، مناسب‌سازی میدان‌های شوش و بهارستان هم در حال انجام است و به‌زودی در اختیار معلولان و شهروندان قرار خواهد گرفت.

کد خبر 720131

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha