ساخت موشک هایپرسونیک توسط جمهوری اسلامی ایران، ماجرای دیدار یکی از چهره‌های منفور مردم ایران با رئیس‌جمهوری فرانسه، رفتارها و اظهارات عجیب مسئولان جمهوری آذربایجان علیه جمهوری اسلامی ایران و نیز اعزام تیم ملی فوتبال ایران به رقابت‌های جام جهانی قطر مهم‌ترین سوژه‌های امروز توئیت‌های نمایندگان است.

مجلس

به گزارش همشهری آنلاین، اقدام ایران در ساخت و آزمایش موفق موشک فراصوت یا همان هایپرسونیک دستاورد بزرگ علمی و نظامی برای کشور به همراه دارد که حالا چند روزی است قدرت‌های غربی را درگیر خود کرده است. این اتفاق در روزهای اخیر مورد توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم قرار گرفته است.

در ادامه این واکنش‌های مصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی امروز در این باره به شهادت سردار طهرانی مقدم اشاره کرد و نوشت: «دستیابی ایران به موشک بالستیک هایپرسونیک پیشرفته، سلاحی که توانایی عبور از سامانه‌های سپر دفاع موشکی را با سرعت بسیار بالا، مانورپذیری و در نتیجه پیش‌بینی‌ناپذیری سیر حرکت تضمین می‌کند و ردیابی و مقابله با آن را به سطحی بسیار دشوار می‌کشاند.» این نماینده مجلس در دومین توئیت خود نیز تصویری از مسیح علیزاده، چهره رسانه‌ای معاند در کنار ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه منتشر کرد و نقل قولی از امام راحل را مرقوم کرد. او در این باره نوشت: «امام خمینی: اگر جهانخواران بخواهند در مقابلِ دین ما بایستند، ما در مقابل همه دنیای آنان خواهیم ایستاد.»

علی بابایی کارنامی، ‏‏نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس یازدهم هم با انتشار هشتگ ایران قوی به ماجرای ساخت موشک هایپرسونیک اشاره داشت و اینطور مرقوم کرد: «دستیابی به فناوری موشک هایپرسونیک یک پاسخ عملی به همه کسانی بود که در پی محدود کردن قدرت موشکی ایران هستند و بازتاب جهانی این موضوع نشان می‌دهد به خوبی این پاسخ را دریافت کرده‌اند. مسیر پرافتخار تبدیل شدن به ایران قوی؛ از راکت‌های ساده تا موشک‌های هایپرسونیک»

آرا شاوردیان، نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران در مجلس نیز به مساله اظهارات علی‌اف، رئیس‌جمهوری آذربایجان واکنش نشان داد. او در توئیت خود اینطور مرقوم کرد: «امروز امنیت و قدرت ایران درون‌زا و متکی به ظرفیت‌های داخلی است. تصور اینکه می‌توان با حمایت چند کشور منطقه و تسلیحات اهدایی آنها این قدرت را به چالش کشید کودکانه است. اگر رژیم باکو در فهم این موضوع دچار خطای راهبردی شود چه بسا موجودیت خود را به خطر بیاندازد.»

سید علی موسوی، نماینده مردم ملکان، لیلان و مبارک شهر در مجلس هم درباره ماجرای دیدار مسیح علینژاد با ماکرون و نیز اظهارات همسایه شمالی اینطور توئیت کرد: «سفیر کشور فرانسه را به نمایندگی از رئیس جمهور بی‌شخصیتش با هواپیمای باری به کشوری ارسال کنید تا خودش به کشورش برگردد! رعایت‌ عرف برای چنین اراذلی توهین به دیپلماسی است. دیگران هم حساب کار دستشان می‌آید! البته جدا از همسایه‌ای که باید حساب کار توی سرش بیاید!»

مجتبی توانگر، نماینده مردم تهران در مجلس نیز امروز دو توئیت داشت. او در توئیت نخست خود به اشتباه خبرگزاری ایرنا در بار بودجه اشتغال اشاره داشت و نوشت: «ایرنا درباره عدم پرداخت بودجه اشتغال و عملکرد صفر دولت در اجرای تبصره ۱۸ بودجه ۱۴۰۱ به جای پرداختن به این که چرا اعتبار اشتغال‌زایی که حق مردم و جوانان است را پرداخت نکرده و جبران این اشتباه، به خبرسازی پرداخت و گزارش ۱۴۰۰ را به جای ۱۴۰۱ منتشر کرد!» این نماینده مردم تهران در دومین توئیت خود نیز به زیارت صبحگاهی رهبر معظم انقلاب از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در شهر ری اشاره داشت و اینطور مرقوم کرد: «امام خامنه‌ای امروز با حضور در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) از این مضجع مبارک زیارت و نماز صبح را آنجا اقامه کردند. ری خاک مرده بود، بگو کیستی مگر؟/ کاینک به ضرب گام شما جان گرفته است. ایران به دست تیغ مسلمان نشد، که حق/ این خاک را به قوت برهان گرفته است.»

محسن علیزاده، رئیس مجمع نمایندگان استان فارس هم سوژه‌ای ورزشی را انتخاب کرد و با انتشار پوستری از تیم ملی فوتبال ایران در توئیتر خود اینطور نوشت: «از فتح خرمشهر تا حماسه ملبورن و از شکست حصر آبادان تا شکست آمریکا در جام جهانی ۹۸، رشته رشته پرچم ایران با حماسه و غرور، همراه با پیروزی بافته شده است. به امید تجدید حماسه‌ها در آوردگاه قطر و برای ایران»

سفیر فرانسه را با هواپیمای باری به کشوری دیگر بفرستید | به امید تجدید حماسه‌ها در قطر

احمد نادری، نماینده مردم تهران در مجلس و عضو هیات رئیسه مجلس نیز درباره حضور خود در دانشگاه و گفت و گو با دانشجویان توئیت کرد و نوشت: «هرچند هر هفته در دانشگاه تهران و در کلاس درس با دانشجویان عزیز گفت‌وگو می‌کنیم، اما شنیدن صحبت‌ها، انتقادات و دغدغه‌های نسل جدید را در جلسات پرسش‌ و پاسخ دانشجویی برای باز ماندن زمینه گفتگو ضروری می‌دانم. از بچه‌های بسیج دانشجویی دانشگاه تهران برای ایجاد امکان این گفتگو متشکرم.»

محمدرضا احمدی سنگری، نماینده مردم رشت و خمام در یازدهمین دوره مجلس اما درباره یک رویداد استارتاپی توئیت کرد و نوشت: «رویداد ملی ستاپ دقیقا همان بستری است که برای گذار از آموزش و پرورش سنتی و کم بازده به آموزش و پرورش بومی، خلاق و دانش بنیان نیاز داریم. تقویت استارت‌آپ های آموزشی هم می‌تواند اقتصادی دانش‌بنیان را تقویت کند و هم عدالت آموزشی را محقق سازد.»

سیدمصطفی میرسلیم، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هم در دو توئیت مختلف نظرات خود را منتشر کرد. او در نخستین توئیت نوشت: «مشارکت متعهدانه در اداره و بهبود امور کشور و ایستادگی در برابر فساد و ناهنجاری و خودباختگی، علامت زنده بودن جمهوری اسلامی ایران و پایندگی آن است ولو استکبار و نوکرانش را خوش نیاید.» این نماینده مجلس در دومین توئیت خود از برگشت هنجارشکنان به آغوش انقلاب نوشت و توئیت کرد: «نوخاستگان  آشوبگری و هنجارشکنی، خود را هرچه زودتر از هلاکت برهانند و به آغوش انقلاب بازگردند؛ آنها بدانند ملت امام حسین ١٤ قرن است که راست قامت در برابر ظلم و جهل ایستاده است و جاودانه خواهد ماند.»

کد خبر 719873

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • 🤔 IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    3 0
    فیلتر میکنن بعد توئیت میزنن .دوم تیتر زدین نماینده ملت قبول ندارم .اینها نماینده حکومتی هستند.