شهردار تهران درباره افزایش تعداد اتوبوس‌های تهران و ورود اتوبوس‌های دست دوم خارجی به پایتخت توضیحاتی ارائه داد.

اتوبوس

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی در حاشیه یکصد و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ضرورت تحول در حمل و نقل افزود: بر اساس نظرسنجی از شهروندان، بزرگترین مشکل پایتخت، مسئله ترافیک و بعد از آن آلودگی هوا است و برای اینکه بتوانیم مشکلات حوزه کالبدی شهر را حل کنیم، ابر طرح نوسازی شهر را در دستور کار داریم.

او با اشاره به ضرورت پیشرفت و آبادانی شهر مبتنی بر نیاز شهروندان و اهتمام جدی به موضوع حمل و نقل اظهارداشت: اتوبوسرانی و تاکسیرانی مورد توجه شهرداری تهران است و در این راستا، ۲ هزار و ۲۳۵ دستگاه تحویل گرفتیم و امیدواریم جهش حدود هزار تایی که داشته باشیم.

برنامه‌ریزی برای استفاده از تراموا

شهردار تهران با اشاره به استفاده از الگوهای متفاوت حمل و نقل، افزود: برنامه‌ریزی برای استفاده از تراموا داریم که هم حمل و نقل پاک است و هم با یک پنجم هزینه، دو سوم خدمات مترو را ارائه می‌دهد، انجام شده است.

او درباره ورود ۶۳۰ دستگاه واگن به تهران گفت: این اقدام نیاز به ۱۵ درصد پیش پرداخت به طرف خارجی داشت که مقدمات آن انجام شد و اکنون به پایان کار رسیده است.

مجوز شورای عالی امنیت

شهردار تهران درباره افزایش تعداد اتوبوس‌های تهران و ورود اتوبوس‌های دست دوم خارجی به پایتخت هم از دریافت مجوز شورای عالی امنیت ملی خبر داد و اظهارداشت: به طور ویژه توسعه بخش خصوصی را دنبال می‌کنیم و اکنون با ۱۶ شرکت همکاری داریم و درحال مذاکره هستیم تا از آنها خرید خدمت انجام دهیم و قول‌های مساعدی دریافت کردیم.

او ادامه‌ داد: تا دو هفته دیگر بسته‌ای برای این همکاری آماده خواهد شد. در حال حاضر به بیش از ۳ هزار دستگاه اتوبوس رسیده‌ایم و نوسازی و بازسازی حدود ۸۰۰ دستگاه را در دستور کار داریم.

زاکانی با بیان اینکه واردات اتوبوس‌ها از خارج کشور مد نظر قرار دارد، افزود: شرکت‌های سرمایه گذار باید آنها را وارد تهران کنند اما به دنبال این هستیم فراتر از اینها به بحث تراموا و مترو هم وارد شویم.

شهردار تهران با اشاره به ساختمان‌های ناایمن گفت: اینکه کدام ساختمان ناایمن است به ذهن و روان شهروندان خدشه وارد می‌کند و برای آنها دائماً خراش روحی و روانی ایجاد می‌شود اما شهرداری تهران به شدت و با قاطعیت کار را دنبال می‌کند. اکنون ۹ دستگاه؛ پنج دستگاه از داخل شهرداری و چهار دستگاه خارج از شهرداری تیم‌هایی را تشکیل داده‌اند و ایمنی ساختمان‌هایی تا ۶ طبقه را بررسی می‌کنند.

او ادامه داد: بررسی‌هایی که صورت می‌گیرد فراتر از ایمنی سازمان آتش نشانی است و همه تلاش ما این است شهری ایمن داشته باشیم و با کار سخت گیرانه به دنبال این هستیم تا ساختمان‌ها شناسنامه‌ دار شوند.

کد خبر 719745
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha