شهردار منطقه۱۷ از تکمیل فاز نخست پروژه اصلاح هندسی در محدوده شمال به جنوب بزرگراه شهید نواب خبر داد.

بزرگراه نواب

به گزارش همشهری آنلاین، «رضا شنگی» با بیان اینکه طرح اصلاح هندسی در بخشی از مسیر کندرو حاشیه بزرگراه شهید نواب درحال اجراست، افزود:‌ «با اجرای این طرح میزان تصادف‌های جرحی، خسارتی و فوتی، همچنین ترافیک در محدوده شمال به جنوب بزرگراه شهید نواب به میزان قابل‌توجهی کاهش پیدا می‌کند.»

وی با اشاره به ضرورت اجرای این پروژه که حدفاصل خیابان هلال‌احمر تا رینگ میدان ۹دی در بزرگراه شهید نواب انجام می‌شود، ادامه داد: «این محدوده طی سال‌های گذشته، همواره جزء یکی از نقاط حادثه‌خیز بوده و منجر به بروز تصادف‌های خسارتی و جرحی زیادی شده است. البته ابتدای سال گذشته هم بروز یک فقره تصادف در همین محدوده، منجر به فوت یکی از شهروندان شد.»


شهردار منطقه۱۷ درباره دلایل بروز تصادف در این بخش از بزرگراه شهید نواب گفت:‌ «میزان بالای تصادف در این محدوده به این دلیل است که مسیر تندرو از کندرو بزرگراه تفکیک نشده است. همچنین تعدد رویکردها در این مقطع متنوع است. به عنوان مثال، مسیر کندرو به‌روی رینگ و مسیر تندرو به کنارگذر حاشیه رینگ محدود می‌شد که به‌صورت دو رویکرد متقاطع، سبب بروز عمده تصادف‌ها در این محدوده می‌شد.»

شنگی افزود:‌ «برای رفع این معضل چندین ساله، اداره کل مهندسی و ایمنی ترافیک معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، طرحی باعنوان اصلاح هندسی و ایمن‌سازی محدوده فوق تهیه کرد که اینک درحال اجراست.»

او با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در این طرح گفت: «اجرای این پروژه با کمترین میزان تخریب و سرعت بالا از هفته دوم مهر شروع شد و در مرحله نخست، تعریض حاشیه غربی بزرگراه شهید نواب، حدفاصل خیابان هلال‌احمر تا رینگ میدان ۹دی و پیاده‌روسازی مدنظر قرار گرفت. تخریب نوارهای جداکننده مسیر تندرو به کندرو هم درحال انجام است و طی روزهای آتی به پایان می‌رسد.»

کد خبر 719597

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha