هفتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران امسال علاوه بر استان تهران در ۵ استان دیگر و در قالب رویدادی ملی همراه با برنامه‌های متنوع برای خانواده‌ها با شعار «تا پای جان، برای ایران» توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار و به منتخبان این رویداد تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان جوایزی اهدا می‌شود.

هفتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران

به گزارش همشهری آنلاین، هفتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران همزمان با برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و حضور تیم ملی فوتبال کشورمان در این رقابت‌ها و با هدف حمایت همه‌جانبه از تیم ملی فوتبال کشورمان و همچنین کشف استعدادهای کشور در زمینه بازی‌های رایانه‌ای در استان‌های منتخب کشور برگزار می‌شود.

محمد صادق دهنادی دبیر این رویداد گفت: ثبت‌نام مسابقات رویداد ملی هفتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران از ۱۹ آبان در دو بخش حضوری بازی آفلاین فیفا و بخش ویژه بازی‌های موبایلی ایرانی به میزبانی استان‌های مازندران، اردبیل، قزوین، خراسان رضوی، خوزستان و تهران انجام شده است.

بخش حضوری بازی آفلاین فیفا این رویداد با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها و انجمن ورزش‌های الکترونیک به صورت حضوری در بازیگاه‌های (گیم نت) منتخب هر استان به مدت ۳ روز برگزار می‌شود و برگزیدگان استانی و برخی از نفرات برتر بعدی به عنوان تیم استان در مرحله مسابقات کشوری شرکت خواهند کرد.

براساس برنامه‌ریزی انجام شده داوران اعزامی از سوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای بازی‌های مرحله یک شانزدهم، یک هشتم، یک چهارم و نیمه نهایی را اجرا و داوری می‌کنند و بازی نهایی نیز در مراسم اختتامیه هر استان برگزار می‌شود. به نفر اول مسابقات فیفا مبلغ ۲۰ میلیون تومان جایزه نقدی و نفرات بعدی تا ۱۵ و ۱۰ میلیون تومان جایزه غیر نقدی اهدا می‌شود.

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در این رویداد ملی با هدف حمایت از بازی‌های باکیفیت و موفق ایرانی و معرفی این بازی‌ها به کاربران سراسرکشور و همچنین فارسی زبانان خارج از کشور، برگزاری لیگی مستقل به صورت آنلاین ویژه بازی‌های موبایلی ایرانی را نیز تدارک دیده است.

فوتبالیستارز،کات آف، منچیکو و کوییز ازجمله بازی‌های ایرانی حاضر در این لیگ هستند که مسابقات آن از طریق سایت تخصصی (baazico.ir) که به‌عنوان پلتفرم ویژه برگزاری مسابقات ورزش‌های الکترونیک توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای طراحی، پیاده‌سازی و اجرا شده است و در تارنمای رسمی بنیاد (ircg.ir) معرفی و قابل دسترس است. در این بخش نیز نفر اول هر رشته مبلغ ۲۰ میلیون تومان جایزه نقدی و نفرات دوم و سوم نیز جوایز غیرنقدی دریافت خواهند کرد.

مسابقاتی حضوری ویژه بانوان

در هفتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران امکان حضور بانوان برای شرکت در مسابقات نیز فراهم شده است و آنها علاوه بر شرکت در مسابقه بازی‌های موبایلی ایرانی، امکان دریافت جایزه ویژه‌ای در بخش بانوان را نیز دارند.

مسابقات این بخش از رویداد به صورت حضوری و فقط ویژه بانوان است و منتخبان آن براساس امتیاز و یا بازی متقابل مشخص و جوایز آنها اهدا می‌شود.

در رویداد ملی هفتمین جام قهرمانان بازی ویدیویی ایران علاوه بر برنامه‌ریزی برای برگزاری مسابقات حضوری و آفلاین، در بخشی نمایشگاهی تدارک ویژه‌ای نیز برای ارائه خدمات متنوعی در حوزه اطلاع‌رسانی سواد بازی به خانواده‌ها و علاقه‌مندان با بازی‌های دیجیتال و تجربه انجام سرگرمی‌های الکترونیک و بازی‌های واقعیت مجازی (VR) دیده شده است.

بخش نمایشگاهی و ایستگاه بازی هفتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران در محل برگزاری مسابقات بخش نهایی و در روز اختتامیه در ۶ استان میزبان این رویداد، برگزار می‌شود.

ارائه مشاوره بازی، ارائه و امکان انجام بازی‌های رومیزی و بازی‌های حرکتی، برگزاری میزگردهای تخصصی ویژه فعالان زیست بوم بازی‌های دیجیتال کشور و سرمایه‌گذاران با عنوان «تجربه بازی‌ساز» با موضوع بحث و بررسی پیرامون چرخه تولید بازی از ایده تا بازار، برگزاری آیین رونمایی از تازه‌ترین بازی‌های تولید شده در هر استان، نمایش فیلم مستند «بازی باز»؛ تولید شده توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و برگزاری کارگاه سواد بازی ویژه آموزگاران از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده در هر استان برای بخش نمایشگاهی این رویداد است.

کد خبر 719405
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha