برای آشنایی شهروندان به‌ویژه نسل جدید با مشاهیر و مفاخر ایران‌زمین هر پنجشنبه ویژه برنامه‌ای با عنوان «ایرانبانان» از رادیو نمایش پخش می‌شود.

بهاره خسروی

به گزارش همشهری آنلاین، «فاطمه حاتمی» نویسنده و گوینده برنامه ایرانبانان با اعلام این خبر گفت : «این برنامه، در صدد است تا بر پایه رسالت ملی – فرهنگی، مشاهیر، بزرگان، دانشمندان و اندیشمندان ایران را که در سده‌های مختلف تاریخی در عرصه‌های مختلف برای توسعه، ارتقاء، حفظ و نگهداری علم، فرهنگ، هنر و ادب تلاش کرده‌اند، به مردم معرفی کند. »
به گفته حاتمی، مردم حق دارند از افتخارات ملی، قومی، فرهنگی، دینی و مذهبی خود آگاه شوند و اطلاعاتی بیشتر از نام آنها را به‌دست بیاورند. امروز بسیاری از مردم‌ دوست دارند که اطلاعات بیشتری در باره پیشینه تاریخی و اجتماعی و فرهنگی خود به‌دست بی‌اورند ولی متاسفانه به دلایل مختلف، فرصت مطالعه ندارند و از این‌ رو مایلند از منابع صوتی همچون برنامه‌های رادیویی یا پادکست‌ها استفاده کنند و به این مقصود خود برسند.
حاتمی در باره محتوای این برنامه فرهنگی افزود : «زیربنای این برنامه، بر پایه تحقیق و پژوهش‌ گذارده شده و در تهیه و نویسندگی آن، از منابع کتابخانه‌ای، دایره‌المعارف‌ها و کتب تاریخی و کهن و نیز رساله‌ها و مقاله‌های استادان و پ‍ژوهشگران و حتی پایان‌نامه‌های دانشگاهی استفاده شده تا مطالبی قابل اعتماد و صحیح به مخاطب منتقل شود. »
برنامه ایرانبانان با تحقیق، پژوهش، نویسندگی و گویندگی خانم دکتر «فاطمه حاتمی» و تهیه‌کنندگی «ریحانه یزدان‌دوست» هر پنجشنبه،ساعت ٢١، روی موج اف‌ام ردیف ١٠٧ و نیم مگاهرتز، تقدیم شنوندگان و علاقه‌مندان می‌شود.»

کد خبر 719363

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha