نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران بین گزارش ناسا درباره توده گاز متان در جنوب تهران و ناآرامی‌های اخیر ارتباط معناداری را مطرح کرد.

پرویز سروری

به گزارش همشهری آنلاین، پرویز سروری درباره انتشار عکس ناسا مبنی بر تشکیل توده ۵ کیلومتری گاز متان در جنوب تهران گفت: به دوستان در شهرداری تهران گفتیم کار کارشناسی بر روی این موضوع را انجام دهند تا مشخص شود موضوع صحت دارد یا خیر؟

او افزود: برای شخص من سوال است این توده متان آیا امروز تشکیل شده است که ناسا امروز آن را منتشر کرده؟ چرا قبلا این موضوع را اعلام نکرده است بر همین اساس تصور می کنم می‌خواهند در زمان اغتشاشات اخیر فضاهای ناامید کننده و موضوعات شبیه به این را مطرح کنند.

نایب رییس شورای شهر تهران ادامه داد: احساس می کنم پشت این خبر یک نگرش سیاسی وجود دارد ولی الان قضاوت نمی‌کنم و گفتیم تا موضوع بررسی شود. البته آنچه که روشن است اقداماتی است که مدیریت شهری ششم در جهت کاهش تولید پسماند انجام می دهد. بطوریکه در آرادکوه با افتتاح مرکز پسماند منطقه ۲۲ که اولین قدم ما برای ایجاد مراکز در پهنه ها است، انتقال پسماند کاهش می یابد.

او گفت: تصمیم داریم تا می‌توانیم انتقال پسماند به مرکز آرادکوه را کاهش دهیم و شیرابه را نیز در جاهای مختلف کنترل کنیم تا به آب‌های زیرزمینی راه پیدا نکند. اگر توده ای از متان ایجاد شده برای دوره های گذشته بوده و ما امروز چاره اندیشی کرده ایم که اگر علت آن دفن زباله و شیرابه است، ما این زمینه را از بین ببریم و زباله به آرادکوه نبریم.

رییس شورای عالی استانها افزود: از فرایند جداسازی زباله استفاده خواهیم کرد. نخستین مجموعه را افتتاح کردیم و ۷ مرکز دیگر در دست احداث است که تصور می کنم تا پایان سال چند مرکز دیگر افتتاح شود که در این صورت، مجموع ورودی به آرادکوه به زیر ۱۰ درصد می رسد و این یعنی مدیریت پسماند و جلوگیری از تشکیل توده متان در آرادکوه.

ماجرای گزارش ناسا در مورد ابر متان در تهران | واکنش یک مدیر شهرداری تهران

واکنش زاکانی به گزارش جنجالی ناسا درباره تهران | احتمال دارد این هم دروغ باشد

بینید | واکنش مهم یک مقام شهرداری به گزارش ناسا درباره ابر متان در تهران

کد خبر 719168

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha