معاون وزیر صمت با بیان اینکه طی یکی دو ماه اخیر ۱۰۰ کیلوگرم طلا در بورس عرضه شد، گفت: برای فروش اینترنتی طلا، فروشندگان باید رکن ضامن از بیمه یا بانک اخذ کنند.

طلا

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا شاه میرزایی در مورد فروش اینترنتی طلا اظهار کرد: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوبه‌ای دارد که بر مبنای آن فروش طلا هم باید به اصطلاح تبصره چهاری شود یعنی ثبت شود. اجرای این مصوبه زمانبر و ظریف است که باید با دقت انجام شود.

معاون تجارت و خدمات وزیر صمت افزود: بحثی که ما داشتیم این بود که گفتیم مانعی بر سر راه سامانه‌هایی که به صورت اینترنتی قصد فعالیت در زمینه خرید و فروش طلا دارند، ایجاد نمی‌کنیم و اصلاً قرار هم بر ورود دولت نیست بلکه از اتحادیه‌های طلا به عنوان بخش خصوصی درخواست کردیم خودشان ورود کرده و سامانه‌هایی را ایجاد کنند.

وی ادامه داد: اما برای جلوگیری از بروز برخی از مشکلات از جمله خالی فروشی، ما اعلام کردیم که حتماً باید یک بیمه یا یک بانک به عنوان رکن ضامن وجود داشته باشد؛ اگر فروشندگان اینترنتی رکن ضامن داشته باشند می‌توانند در بستر اینترنت فعالیت کنند.

عرضه ۱۰۰ کیلوگرم طلا در بورس

شاه میرزایی تصریح کرد: البته در بورس کالا هم عرضه طلا داشتیم و یکی دو ماه گذشته در حدود ۱۰۰ کیلوگرم طلا در بستر بورس عرضه شد و با توجه به اینکه رکن ضامن داشت مردم خریداری کردند.

معاون تجارت و خدمات وزیر صمت با بیان اینکه به جای فروش طلا در شبکه‌های اجتماعی غیرمجوزدار، در بستر سایت‌های اینترنتی مجوز دار این خرید و فروش انجام شود، گفت: شرکت‌های دیگری هم در حال فعال شدن برای فروش اینترنتی طلا هستند؛ نکته این است که ما اعلام کردیم فروش اینترنتی طلا مشکلی ندارد منتهی باید رکن ضامن را فراهم کنند و البته بخش خصوصی نیز سامانه‌های مربوطه را ایجاد کند.

کد خبر 718768
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha