ایلان ماسک، همواره به‌عنوان یک رهبر تجاری نامنظم، اما درخشان شهرت دارد. اما در ۱۰روز اول حضورش به‌عنوان رئیس توییتر، بیشتر همان رهبر نامنظم بوده است تا یک رئیس درجه یک.

سقوط توییتر

به گزارش بی‌بی سی، ماسک با استدلال اینکه می‌تواند توییتر را به یک پلتفرم با کیفیت تبدیل کند دوستان ثروتمند خود را جذب کرد تا سرمایه‌گذاری کنند.

او می‌گفت پس از تسلطش بر توییتر علاوه بر جاری شدن آزادی بیان، سود فراوان نیز به این شرکت بزرگ شبکه‌های اجتماعی سرازیر خواهد کرد. اما ۱۰ روز اول حضور او به‌عنوان رئیس، بی‌تجربگی ماسک را  در اداره یک شرکت رسانه‌های اجتماعی آشکار کرده است.

مجموعه اولیه سیاست‌های ماسک در تضاد با سخنان او در تابستان به‌نظر می‌رسد. درحالی‌که او گفته بود، خواهان آزادی بیان مطلق است، شورایی پر از صداهای متنوع برای تصمیم‌گیری در مورد تصمیمات بحث برانگیز معتدل‌سازی‌ و تعلیق دائمی برخی حساب‌ها تشکیل خواهد داد. این سیاست شبیه فیسبوک است که یک هیأت نظارت برای این مسائل دارد. او البته از یک تغییر بزرگ با عنوان سیستم راستی‌آزمایی توییتر هم خبر داد و بنا شد از کاربرانی که اکانت تأیید شده تیک آبی می‌خواهند ماهانه ۸دلار دریافت شود.
ماسک همچنین در هفته اول حضورش از مدیران خواسته بود تا لیستی از کارمندان خود را برای تعدیل نیرو تهیه کنند. روز پنجشنبه هفته گذشته، کمتر از ۷ روز پس از اینکه ماسک به‌طور رسمی شرکت را خرید به کارکنان ایمیل زدند که شغلشان در معرض تهدید است.

سپس حدود نیمی از ۷۵۰۰ کارمند توییتر، اخراج شدند. ابهام این بود که چرا باید ۴۴میلیارد دلار برای یک شرکت بپردازید و سپس نیمی از کارکنان آن را اخراج کنید؟ طبق گزارش‌ها  دفاتر توییتر به روی همه کارمندان قفل شده است، به جز کسانی که در مشاغل حیاتی مأموریت دارند. روز شنبه اعلام شد که روند تأیید اکانت‌های جدید باید ادامه یابد و هر کسی که می‌تواند برای دریافت تیک آبی اقدام کند. اما پس از آن گزارش‌ها حاکی از آن بود که این روند به تعویق افتاده است.

بیشتر بخوانید:

همه جریاناتی که در توییتر طی این ۱۰ روز رخ داده نشان می‌دهد ماسک یک استراتژی کوتاه‌مدت برای تغییر توییتر داشته است، اما همه‌چیز به‌طور دقیق برنامه‌ریزی نشده است.

کد خبر 718681

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha