در حالی که برخی آژانس‌های مسافرتی اقدام به تبلیغات گسترده برای فروش پکیج های ۱۰۰ میلیون تومانی جام جهانی کردند، قیمت بلیت پرواز این بازی‌ها تنها ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان اعلام شده است.

جام جهانی قطر

به گزارش همشهری آنلاین، پرونده پروازهای جام جهانی با نزدیک شدن به برگزاری جام جهانی داغ تر می شود و با اعلام نرخ رسمی پروازها، این پروژه برای بسیاری از طرفداران فوتبال جذاب تر شده است.

 پیش از این اعلام شده بود که  نرخ پروازها در آستانه بازی های جام جهانی اعلام می شود اما با تاخیر در روند اعلام این نرخ ها برخی از سودجویان از فرصت استفاده کرده و  بازار سیاهی در این بخش به وجود آوردند  به طوری که برخی از آژانس ها با تهیه پکیج ها و تبلیغات گسترده اقدام به پهن کردن دام برای متقاضیان کردند و این امر باعث شد که در ماه های قبل نرخ برخی از پکیج ها حتی به بیش از ۲۰۰ میلیون تومان هم برسد.

 طبق اعلام کشور قطر، افرادی که قصد دیدن بازی های جام جهانی را دارند باید هایا کارت داشته باشند اما به نظر می‌رسد با رایزنی های صورت گرفته این موضوع برطرف شده و بسیاری از متقاضیان می توانند با تهیه بلیت پروازها و بلیت بازی ها اقدام به دیدن این بازی ها کنند.

مردم فریب پکیج های ۱۰۰ میلیون تومانی را نخورند

در همین رابطه هم چندی پیش رستم قاسمی وزیر راه وشهرسازی اعلام کرده بود که مردم فریب پکیج های ۱۰۰ میلیون تومانی آژانس ها را نخورند و نرخ بلیت پروازهای جام جهانی بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان خواهد بود این در حالی است که در حال حاضر با مراجعه به برخی از آژانس ها شاهد آن هستیم که بسته هایی با نرخ های ۴۵تا ۵۰ میلیون تومان همراه با حیا کارت آماده کرده و به فروش می رسانند.

نرخ بلیت پرواز جام جهانی بیشتر از ۱۵ میلیون تومان نیست

محمد محمدی، بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره نرخ بلیت این پروازها اعلام کرد که نرخ بلیت پرواز به قطر برای جام جهانی بر روی سایت شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته  و در حال حاضر هم تنها شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از بین ایرلاین های داخلی این پروازها را انجام می دهد. 

او بیان کرد: ۸۹ پرواز ایران ایر و بیش از ۱۸۴ پرواز هم قطر ایرویز برای جام جهانی از ایران انجام می دهند و ایران ایر هم از شهرهای کیش ، تهران، اصفهان ، شیراز به قطر پرواز  دارد.

معاون وزیر راه وشهرسازی تاکید کرد: نرخ بلیت ها از شهرهای مختلف  به قطر متفاوت است اما بازه قیمتی که برای این بخش در نظر گرفته بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان است و نرخ های پروازهای خارجی هم قابل تعیین نیست اما با رایزنی هایی که انجام دادیم نرخ های معقول تری را در نظر گرفته ایم.

براساس این گزارش به دنبال پیگیری های چند مقام مسئول از جمله وزیر راه وشهرسازی، وزیر میراث فرهنگی و معاون وزیر راه وشهرسازی و وزارت فرهنگ توافقات خوبی برای اسکان مسافران خارجی قطر در کیش صورت گرفته که در همین خصوص مدیرعامل منطقه آزاد کیش در آخرین اظهار نظر خود از فراهم کردن مقدمات لازم از جمله بازسازی باند فرودگاه کیش و افزایش تعداد هتل ها و ... خبر داده است که همین امر  می تواند در جذب مسافران این بخش اثرگذار باشد.

برگزاری جام جهانی در قطر، با توجه به نزدیک بودن ایران و قطر یک فرصت مناسب برای بسیاری از طرفداران فوتبال در کشور به شمار می رود  که امیدواریم فراهم کردن زیرساخت های لازم و همچنین جلوگیری از ورود دلالان و شکل‌گیری بازار سیاه مانع از ایجاد مشکل در این حوزه برای مسافران شود. 

کد خبر 718195
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha