همشهری آنلاین: وزیر نیرو لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها را به نفع صنعت آب و برق دانست و گفت: با تصویب و اجرای این لایحه، تعرفه‌های این بخش که از سال ۸۳ ثابت مانده است، به تدریج واقعی می‌شود.

پرویز فتاح در مصاحبه با خبرنگاران که روی خروجی واحد مرکزی خبر رفته است، گفت: ارزان بودن قیمت‌ها باعث اسراف و رشد بی‌رویه مصرف شده و با تعرفه تکلیفی مجلس و دولت، توان مالی شرکت‌های آب و برق هم کاهش یافته است.

وی اجرای طرح بزرگ تحول اقتصادی را فرصت خوبی برای اصلاح الگوی مصرف، بهینه‌سازی استفاده از خدمات زیربنایی‌ترین بخش اقتصادی و واقعی شدن یارانه‌ها خواند و گفت: در لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها که این هفته به مجلس می‌رود بحث تعدیل تعرفه‌های آب و برق در چند بند، مشخص شده است.

فتاح گفت: در نشست‌هایی با نمایندگان مجلس توضیح کاملی ارائه کردیم و ابهام روش‌های پرداخت هدفمند یارانه‌ها به مشترکان برطرف شد.

وزیر نیرو تاکید کرد: با هدفمند کردن یارانه‌ها، جلوی مصرف بی‌رویه گرفته می‌شود، منابع مالی شرکت‌های آب و برق تقویت خواهد شد، رشد تولید خدمات متناسب خواهد بود و این شبکه‌ها را نوسازی و اصلاح می‌کنیم.

فتاح گفت: این لایحه پس از تصویب، در طول ۳ سال به تعرفه و قیمت واقعی می‌رسد.

وی افزود: البته مقدار تعدیل تعرفه‌ها در سال‌های اول و دوم مشخص نشده و از اختیارات دولت است که نحوه اجرای آن را تعیین کند.

قرار است لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها سه‌شنبه ۱۰ دی‌ماه تقدیم مجلس شود.

کد خبر 71715

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز