دبیر قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وزارت ورزش و جوانان شمار جوانان مجرد و در سن ازدواج بین ۱۸ تا ۳۵ سال را در کشور ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر اعلام کرد.

ازدواج

به گزارش همشهری آنلاین، حجت‌الاسلام مهدی متقی‌فر در کارگروه جوانی جمعیت استان بی‌رغبتی جوانان به ازدواج را از جمله دلایل کاهش فرزندآوری در کشور خواند و گفت: باید دلایل بی رغبتی جوانان به ازدواج شناسایی و رفع شود.

وی اراده بسته‌های حمایتی و مشوقی و تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز را برای رفع بی رغبتی جوانان به ازدواج و فرزندآوری مهم برشمرد و گفت: در حال حاضر ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار جوان بین ۱۸ تا ۳۵ ساله در کشور مجرد هستند.

متقی‌فر با اظهار اینکه کاهش فرزندآوری بحران جمعیتی را در آینده رقم می‌زند، افزود: طبق آمارها طی ۱۰ سال اخیر نرخ ازدواج در هیچیک از شهرهای استان روند افزایشی نداشته است.

دبیر قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وزارت ورزش و جوانان متفی فر با اشاره به برنامه‌های وزارت ورزش برای رشد ازدواج و فرزندآوری افزود: اعتبارات مشاوره رایگان به ۱۶ میلیارد تومان رسیده در حالی که سال قبل از آن ۹ میلیارد تومان بوده است.

وی همچنین از برپایی هشت هزار کارگاه آموزشی ازدواج طی یکسال اخیر در کشور خبر داد.

کد خبر 717130
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 6
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    12 0
    همه جوره میگن ازدواج کن، ازدواج کن،با کدوم پول؟، با کدوم خونه؟با کدوم ماشین؟؟تازه سنمم رفته بالا،۴۲،کی زن ما میشه؟؟🤢
    • حمید US ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
      8 2
      دوست عزیز اگر اینها به فکر بودن که این حرف هارا تحویل مردم نمی دانند همه دولت در دنیا دارند برای آسایش و رفاه مردم خود تلاش می کنند اینها عکس قضیه دارند کار می کنند
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    6 1
    دلار رسید به ۳۵ تومن اقتصاد که نیست امید به درست شدنش هم نیست چی شد مدیریت جدید رییسی هم که ادعا کرد کاری نکرد