سخنگوی بانک مرکزی گفت: در خصوص وام ازدواج متقاضی ابتدا باید در سامانه بانک مرکزی ثبت نام کند و تعیین شعبه شود و ۱۰روز بعد از آن حتما باید وام متقاضی پرداخت شود.

وام ازدواج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بانک مرکزی، مصطفی قمری وفا در خصوص آماری از متقاضیان ثبت نام تسهیلات تکلیفی افزود: تسهیلات تکلیفی سه بخش است وام ازدواج، وام فرزند و ودیعه مسکن. در وام قرض الحسنه ازدواج که از فروردین ماه بخشنامه صادر شد تا دهم آبان که دیروز آمار دادیم نزدیک ۵۸۰ هزار نفر تسهیلات خودشان را دریافت کردند.

 وی اضافه کرد: کسانی که ثبت نام کرده بودند ابتدای سال خیلی بیشتر بودند، ولی به تناسب که پرداخت‌ها انجام شد تعدادشان کمتر شد یعنی کسانی که در صف بودند پرداخت‌ها انجام شد تا دهم آبان، نزدیک ۶۵۰ هزار نفر ثبت نام کردند که ۵۸۰ هزار نفر تقریبا تسهیلات را به میزان ۸۰ هزار میلیارد تومان دریافت کردند و یک رشد ۵۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل ما در زمینه وام ازدواج داشتیم.

او اضافه کرد: اما در زمینه وام فرزندآوری هم تا دیروز نزدیک ۴۷۸ هزار نفر تسهیلات خود را به میزان تقریبا ۲۰ هزار میلیارد تومان دریافت کردند. تعداد کسانی که ثبت نام کردند نزدیک ۶۸۰ هزار نفر بودند که توانستند نزدیک ۴۷۸ یا ۴۹۰ هزار نفر این وام را دریافت کنند.

سخنگوی بانک مرکزی افزود: در زمینه وام ودیعه مسکن هم که از ششم تیرماه بخشنامه آن صادر شد و بانک‌ها ملزم شدند پرداخت کنند با همکاری وزارت راه و شهرسازی تا دیروز نزدیک ۱۲۸ هزار نفر وام دریافت کردند. تعداد تشکیل پرونده ای هم که در بانک‌ها انجام شده با معرفی وزارت مسکن ۱۶۶ هزار نفر بوده است و مبلغی هم که تا دیروز پرداخت شده حدودا ۸ هزار میلیارد تومان است.

قمری وفا اظهار کرد: بعد از این که تسهیلات را بانک مرکزی ابلاغ کرد، موانع آن برطرف شد و بانک ها پس از صدور دستور رئیس جمهور موظف شدند در مدت ۱۰ روز  وام را به متقاضی پرداخت کنند.

وی اضافه کرد: فرد ابتدا باید در سامانه بانک مرکزی ثبت نام کند و تعیین شعبه شود. پس از تشکیل پرونده در بانک باید در مدت ۱۰ روز وام را دریافت کند. اگر فردی در این زمینه شکایتی داشته باشد حتما با شماره ۲۷۰۶ یا رسیدگی به شکایات بانک مرکزی که در سامانه آدرس آن موجود است آنجا ثبت کند حتما پیگیری می‌شود.

کد خبر 717069

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha