رئیس دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه ما به دانشجویان اعتماد کامل داریم، گفت: برای صرف غذا توسط دانشجویان دختر و پسر فضایی مشترک اختصاص یافته است.

سلف سرویس

به گزارش همشهری آنلاین، اعضای شورای دانشگاه تربیت مدرس با برگزاری نشستی، در خصوص بودجه فرهنگی اختصاص یافته به دانشکده‌ها و نحوه هزینه کرد آن به گفت‌وگو پرداختند.

دکتر فرهاد دانشجو رییس دانشگاه تربیت مدرس نیز در این نشست، اقدمات فرهنگی انجام شده از سوی برخی دانشکده ها را تشریح کرد و بر لزوم برنامه‌ریزی برای اردوهای تفریحی، اردوهای علمی و بازدید های علمی با رعایت شئونات اسلامی و دانشگاهی تاکید کرد.

وی در خصوص سالن غذاخوری دانشجویی این دانشگاه نیز گفت: به جز سلف غذاخوری دختران و پسران که به صورت مجزا مشغول به فعالیت است،‌ از ۵ ماه قبل رستوران شکرانه دانشگاه (در طبقه بالای سلف پسران) که برای صرف غذای اساتید و خرید غذا به صورت آزاد در نظر گرفته شده است برای استفاده مشترک خانم ها و آقایانی که حتی غذا را از سلف دانشجویی نیز تهیه کرده بودند،‌ در نظر گرفته شد و حتی فضایی بیشتر نیز برای این منظور اختصاص یافت. ما به دانشجویان اعتماد کامل داریم و حتی این فضا نیز از ماه ها قبل مهیا شده بوده و در حال حاضر نیز برای استفاده دانشگاهیان مهیا می باشد و سلف مجزای دانشجویان نیز به روال قبل سرویس دهی خواهد داشت.

دکتر دانشجو خاطر نشان کرد: لازم است عامل نهفته خشم و بستری که برای آن مهیا بود تا مورد سوء استفاده دشمن قرار بگیرد،‌ مورد بررسی قرار گیرد و الگوهای ذهنی که باعث ایجاد خشم می شود، شناسایی گردد.

ایجاد رابطه صحیح با معترضین به جای فکر کردن درباره پیروزی بر طرف مقابل و عدم قضاوت و سرزنش آنها در این رابطه،‌ ایجاد آرامش از طرق مختلف برای اساتید و روسای دانشکده ها برای مدیریت بهتر موضوع از طریق صحبت و مشورت با افراد معتمد، ورزش و ...،‌ آرام بودن و واکنش همراه با عقل و منطق واستدلال، ‌سعی در ادراک طرف مقابل و شناسایی علل خشم، ‌به دنبال راه حل بودن و سعی در حل مشکلات مطرح شده،‌ برگزاری اردوهای مختلف علمی و تفریحی و ... از جمله موارد مطرح شده از سوی رییس دانشگاه تربیت مدرس بود.

وی افزود: دفاع ما دفاع از فساد،‌ تبعیض و برخی مشکلات موجود نیست و ما نیز باید برای رفع این مشکلات بکوشیم اما دفاع ما دفاع از جمهوری اسلامی خواهد بود و کوچکترین ترسی در این زمینه نداریم زیرا جمهوری اسلامی قدرتمند است و همیشه قدرتمند و پایدار خواهد بود و همه ما سربازان امام خامنه ای هستیم و اغتشاشگران باید بدانند این اغتشاشات سبب تضعیف وجهه ایران در جامعه جهانی خواهد شد تا سایر کشورها بتوانند در مجامع مختلف امتیازهای بیشتری از ایران بگیرند به همین دلیل از سوی دشمنان مورد توجه و حمایت قرار می گیرد.

در ادامه این نشست، مدیریت فعال به جای مدیریت انفعالی در جریان ناآرامی‌های اخیر در این دانشگاه‌، تمرکز بر روی مساله اصلی با سعه صدر،‌ تشکیل هسته‌های اصلی هم اندیشی استادان در دانشکده‌ها و بحث در خصوص مسائل روز جامعه،‌ برخورد انضباطی،‌ داشتن حداکثر جاذبه و حداقل دافعه از سوی استادان و مسئولان دانشگاه، ‌راه اندازی صندوقی برای انتقال پیشنهادات و انتقادات دانشجویان،‌ حذف درس در صورت غیبت بیش از حد مجاز، تشکیل کمیته ای متشکل از استادان از دیدگاه های گوناگون برای گفتگو و تبادل نظر با دانشجویان ‌و ... از موارد مطرح شده از سوی اعضای شورا بود.

کد خبر 716900

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 101
  • نظرات غیرقابل انتشار: 36
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    دانشجوی عزیز حالا راحت شدید مشکلتون حل شد
  • ایرانی IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    اگر که چند تا فرد تحصیلکرده و باسواد تصمیم گیری کنند مطمعنا کشور دچار این مشکلات نمیشه.
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • ES ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    غذا مبخورن... نه مثل اقای x توی مالزی
  • علی AU ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    پیاده رو ها،کلاس های درس،بیمارستانها،مساجد،ورزشگاه آزادی،پیاده روی اربعین،مراسم حج،مجلس شورای اسلامی رو هم زنونه و مردونه کنند خیلی خوب میشه روزنه ی گناه کامل بسته میشه
  • محمد طبیب چی IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    97 21
    سلام . دانشگاه تربیت مدرس است دیگه باید هم راه کار با سعه صدر داشته باشد . اگر با ساده ترین عمل بتوان بیشترین توفیق را بدست آورد چه بهتر . اما مهم ترین نکته فرمایش آقای دانشجو این است که گفت ما به جوانانمان اعتماد داریم . این نکته ای است که باید در محافل دینی بدنبال سندش گشت . در تمام دوران تاریخی بسیاری از بزرگان بودند که دختر یا دختران خود را با کمال و تحصیل کرده پرورش دادند و همیشه به آنان اعتماد داشتند .
  • یک ایرانی IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    95 29
    خوشحالم که راه مناسبی برای ارام کردن دانشجویان پیدا کردین ممنون از خوشفکری شما انسانهای هوشمند و دلسوز ایران زنده و پایدار ایران اسلامی
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    81 30
    احسنت به ایشون که باسواد هستند اگه حل مشکلات کشور رو به دست افراد باسواد و ولایق می دادند الان این اغتشاشات هم نبود مسئولان اکثرا بی سواد ،،کاغذسیاه کن ،،و بدون ایده وخلاقیت هستند وحداقل از افراد توانمند وباسواد وخلاق ودلسوز هم مشورت وکمک نمی گیرند
  • سیفی IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    70 27
    درود بر شما. افرادی با چنین طرز تفکر منطقی می توانند در آرامش کشور سهیم شوند
  • محمد حسن IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    33 62
    دکتر فرهاد دانشجو خیال کرده رئس دانشگاه در اسرائیل شده و تو خواب و خیالش داره تمرین مقش میکنه
  • رضا IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    34 59
    به آرزوشون رسیدن شیرینی وگل پخش کنن البته بعدش برن سر درسشون
  • مهدی SG ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    من سوالم از دانشجوهای بسیجی ابن هست که شما وقتی با خانواده و فامیل در مهمانی هستید و سر یک سفره همگی مختلط غذا میخوردی و در کمال احترام با دخترها و خانمهای فامیل معاشرت میکنید و صحبت میکنید و یا در یک رطتوران میروید که خانمها و آقایان باهم غذا میل میکنند مگه مشگلی پیش میاد که شما که خود را جز مومنین نشان داده اید که اینگونه مقاومت میکنید !؟ جوان عزیز شما باید مظهر رفتار عقلانی و پیشرفته در دین و رفتار اجتماعی باشید. اون آدم مشگل دار در حفاظتی ترین مکان فساد خودش را خواهد کرد حتی در آسانسور لطفا با رفتارهای فکر نشده دین را مورد تعرض قرار ندهید
  • رضا IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    50 41
    وقتی ستون پنجم میخ خود را میکوبند !
  • JP ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    87 25
    چه قدر بدبختیم که دغدغه مون تنزل پیدا کرده به اینکه تو سلف دانشگاه دخترا و پسرا با هم میتونن غذا بخورن یا نه، مگه باقی دنیا چه طوریه؟ ما چرا این قدر عجیبیم؟ آیا این ممنوعیت ها ناشی از عقده های جنسی نیست؟
  • مهندس IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    50 9
    صرف× سرو√
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    70 8
    فرهاد دانشجو خودش کارنامه ش معلومه مگه رستوران های داخل شهر تفکیک شده آند اونی که می‌ره مالزی اشکال نداره، ولی غذا خوردن مردم عادی باید براساس اصول خاص باشه
  • Mmh IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    79 26
    واقعا متاسفم، یه عده سطح مطالبات دانشجویی رو تا سلف مختلط پایین آوردن و همه مفاهیم ارزشمند مثل آزادی رو اینطوری به ابتذال کشیدن و حالا ریاست دانشگاه هم شده جاده صاف کن اینها، فکر میکنن مشکل اینا سلفه، سلف مختلط اولشه .
  • آرمان IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    87 39
    من هم بعنوان یک ایرانی وطن پرست نسبت به فساد ، تورم ، اختلاص و..‌ به شدت معترضم ولی بطور کلی از نظام جمهوری اسلامی ایران بعنوان تنها فرمول حفظ اقتدار و عظمت و یکپارچگی و توسعه ایران حملیت میکنمو در عین حال خواستار اصلاح امور هستم
  • امیر IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    26 33
    اگر افراد مومن و متعهد باشند احتیاجی به هیچگونه تصمیمی نیست