استاد حوزه علمیه می‌گوید: می‌گویند چهل سال انقلاب برای اصلاح امور کفایت نمی کند؟ پاسخ این است که ائمه اطهار ۱۴۰۰سال برای اصلاح امت همچنان در تلاش هستند و اهداف هنوز محقق نشده است

پناهیان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از حوزه نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا پناهیان شامگاه دوشنبه در جمع مردم انقلابی اصفهان در امامزاده شاه‌میرحمزه و هیئت فداییان حسین(ع) اظهار کرد: امروز یک فضای انتقادی و اعتراض عمومی در کل جامعه ناشی از مشکلات اقتصادی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه شاید البته در کنار مشکلات اقتصادی، مشکلات بروکراسی اداری و ده‌ها دلیل دیگر به موج اعتراضات دامن بزند، تصریح کرد: برای حل این مشکل یا باید خیال بافی کنیم، مثلا اینکه چند گروه فرشته از آسمان به زمین بیایند و در حلقه اول جایگزین ۳۰۰ هزار مدیران میانی کشور بشوند که اصلا در پی رانت خواری و اختلاس و سفارش و محافظه کاری نباشند، که این امر شدنی نیست. راه دوم اینکه هیچ حرکتی برای اصلاح امور نکنیم و راهکار سوم اینکه خود دست به زانو گرفته و برای اصلاح امور اقدامی را شروع کنیم، اصلاح امور فلسفه انقلاب اسلامی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان متذکر شد: قرآن کتابی است که دائما ما را به تفکر وا می دارد، اصلا قرآن به نحوی نگاشته شده است که غیر از اهل تفکر نمی توانند از آن بهره ببرند.

وی با تأکید براینکه دلیل اصلی شلوغی‌ها، تخطئه، مغلطه و هیاهوی‌های رسانه ای این است که کسی فکر نکند، گفت: امروز قبل از بیان اظهار نظرهای خود باید ابتدا فکر کنیم و تاریخ را بنگریم، بدون فکر سخن گفتن راحت‌ترین کار است‌.

استاد حوزه و دانشگاه با پرسیدن این سوال که به راستی دلیل این اغتشاشات و اعتراضات چیست؟، گفت: یک پاسخ این است که فقط بداخلاقی برخی مسئولین دلیل است، خدا لعنت کند مسئولی که اهل مماشات، رانت و بداخلاقی باشد، ولی آیا همین مورد دلیل اصلی اعتراض عمومی است؟

وی عنوان کرد: برخی به ما بیان می کنند چهل سال انقلاب برای اصلاح امور کفایت نمی کند، پاسخ این است که ائمه اطهار ۱۴۰۰سال برای اصلاح امت همچنان در تلاش هستند و اهداف هنوز محقق نشده است، پس چهل سال ابتدای کار بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان یادآور شد: به گواه تاریخ امیر المومنین (ع) هیچگاه در زمان حکومتش به جای مردم فعالیت نمی کرد، تا زمانی مردم مایل به امری نبودند و خود حرکت نمی کردند، امام پیشگام اقدام نمی‌شدند.

کارشناس مذهبی ابراز کرد: معتقدیم اعتراضات نه تنها بد نیست که خوب هم است، ولی به شرطی که به انرژی تحول و تغییر تبدیل شود، همانطوری که انرژی هسته ای بسیار خوب است، ولی اگر انرژی آن کف خیابان آزاد شود، شهر را تخریب می کند.

وی اظهار کرد: یکی از عوامل مهمی که باعث می شود انرژی اعتراض از بین برود، بی تابی و عدم تحمل است، ادامه داد: برای کاهش بی تابی و افزایش صبر ابتدا باید تاریخ خاصه تاریخ اسلام خواند، دومین راهکار پرهیز از این اندیشه که «مرغ همسایه غاز است»؛ زمانی که ما گمان کنیم همه مردم و کشورهای دیگر دارای رفاهیات و وضع زندگی عالی‌تری نسبت به ما هستند، باعث بی تابی ما می شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: خداوند به ما هیچگاه اجازه رضایت به وضع موجود نمی دهد، عدم رضایت به وضع موجود جزء فرهنگ دینی است؛ البته این انرژی نارضایتی را باید به تحول و تغییر منجر شود.

وی توضیح داد: از آیت الله بهجت نقل است که می فرمودند «واقعا بی انصافی است که انسان متوجه نشود که دولت های مهم دنیا حتی دنیا داری هم بلد نیستند» این مطلب براین اساس است که امروز خیال بافی بوده که فکر کنیم تشویق جوانان از سوی غرب به هرزگی برای آزادی است، درحالی که این روش دولتمردان غرب برای اداره کشورها است.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: همچنین این وهم است که فکر کنیم، پیشرفت و اقتصاد کشورهای اروپایی فقط متکی به صنعت و تکنولوژی است؛ امروز رفاهیات و اقتصاد آلمان فقط متکی به صنعت خودروسازی نیست بلکه نان در خون مردم بی گناه می زنند، بخش اعظمی از درآمد کشورهای اروپایی و غرب از فروش سلاح های شیمیایی و انواع سلاح‌ها با برای کشتار مردم بی‌گناه است.

وی تذکر داد: هیچگاه مردم ایران حاضر به رفاه و آسایش به قیمت از بین رفتن آرامش روانی و شریک شدن دولتمردانشان در کشتن هر ده دقیقه یک کودک یمنی نیستند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان افزود: امروز ایران با هر مشکلی درحال ساختن پایه های تمدن اسلامی است و به تعبیر رهبری محافظه کاری قتلگاه انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: امروز سگ مسئول بد ایرانی به مسئول خوبی که آمریکایی ها برای ما انتخاب کنند شرف دارد. قدرت پهپادی، قدرت موشکی، قدرت دریایی و هزاران پیشرفت اقتصادی و علمی را بدون اتکا به دیگران کسب کردیم.

پناهیان تصریح کرد: ما تحول خواه هستیم، باید ما مطالبه گر باشیم تا از سوی دیگران متهم به راضی بودن به وضع موجود نشویم؛ اگر فریاد پیشرفت سر ندهیم، دیگران فریاد اعتراض بلند می کنند.

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: فهم در مجلس روضه بهتر اتفاق می افتد، من با تجربه سی ساله خود می گویم، هیئت و مجلس روضه بهترین زمان برای فکر کردن است.

کد خبر 716874

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 25
  • نظرات در صف انتشار: 35
  • نظرات غیرقابل انتشار: 57
  • دورود IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    اق دمت گرم اگه وقت کردی یه نسخه ام برای پیروزی مسکو بر علیه اوکرایین کافر بپیچی
    • فعال فرهنگی IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
      22 2
      سایت یاران رئیسی چه شد ؟ خیلی ها مانند بنده که میخواستیم خالصانه خدمت کنیم ، مسلمان و انقلابی و متخصص هم بودیم و در آن سایت ثبت نام کردیم (برای رده مدیر میانی ) اصلا دیده نشدیم . بعد در عرصه تخصصی من یعنی فرهنگ بی عرضه ترین و غیر متخصص ترین افراد را برای وزارت تا مدیر میانی انتخاب کردند . (وزارتخانه های علوم - ارشاد - آموزش و پرورش )
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    ۱۴۰۰ سال محقق نشده؟ اول انقلاب می گفتید.. دیگه دوره حرف تموم شده...
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    فرشته ها عجب کشوری درست کردن
    • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
      15 94
      تیتر رو خوندی و کامنت زدی متن را بخوان
  • ازاد IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    134 6
    اگه زمان برای اصلاح میخایی حاجی ۴۰ سال خوبه برای تازه شروع کردن اونم وقتی همه چی رفته رو هوا
  • ازاد IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    چرا چند ماه پیش ازین حرفا نمیزدید الان احساس خطر کردید
    • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
      13 75
      تا آدم خائن و غرب گدا تو دولت باشه داستان خاوری و کانادا تمامی ندارد
    • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
      8 51
      اتفاقا به لطف خدا الان احساس قدرت داریم که میخواهیم پیشرفت کنیم و ضعفها را درمان کنیم، احساس خطر را اسراییل دارد که چند نفسی بیشتر به عمر کثیفش باقی نمانده ان شاء اله یادت نره که اسلام پیروز است.
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    121 7
    سر گیجه گرفتیم با این فیلترینگتون. آقایون تو توهم هستن. دیوونمون کردید.
  • ایلان IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    138 6
    اگه به شماها باشه ۱۴۰۰ سال دیگه هم محقق نمیشه
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    زمانی محقق میشه که از هر قشری از هر مذهبی از هر سنی و از هر دیدگاهی برای بهتر شدن جامعه نظرخواهی بشه
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    99 4
    عجبب این همه سال فریاد اصلاح زدیم تازه مثل اینکه دارند به خودشان میان
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    97 7
    بخدا حاجی ماهم حرفای امام علی رو میزنیم به ما انگ دشمن میزنن
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    106 5
    به جمله ای که از قول امیرالمومنین گفتین عمل کنین لطفا
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    128 6
    امارات ، قطر، ژاپن ، چین ، کره جنوبی و حتی هند رو توی این ۴۰ سال ببینید. دیگه حرفی نمی مونه .
    • سعید IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
      7 66
      عزیزم آنها تحت جنگ و تحریم نبودند و مثل ایران این قدر دشمنی باهاشون نشده. اگه این رو حساب کنیم حق میریم که ایران با این شرایط خیلی خوب پیشرفت کرده.
  • Borzoo NO ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    122 5
    اگر فرشته ها بیایند..اول از خود شما شروع میکنند ..که چگونه شما در ویلای 34 میلیارد تومانی راحت هستید ولی سایر اقشار ضعیف حتی از ودیعه یک خانه کوچک عاجزند ؟. ..
    • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
      95 4
      لو نده وگرنه به سرنوشت سیسمونی دچار میشی
    • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
      13 92
      خود شما در ویلای چند میلیارد تومانی هستی تهمت هم می زنی
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    102 5
    جناب پناهیان اگه نخواهیم حضرتعالی نماینده تام الاختیار و صاحب منبر قشر مذهبی باشید باید به کجا درخواست ارسال کنیم؟ خوشفکراش بیان جلو
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    101 5
    با جایگزینی تعدا کمتری فرشته به جای مدیران ارشد ایران بهشت می شود.
  • مریم IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    10 66
    به نظر میرسه هیکس حاضر به درست شدن وضع موجود نیست ،منظورم فروکش کردن اعتراضات وارام شدن جامعه.اگر غیر این بود ،اول باید ،کسانیکه ادم میکشند ،بانک اتش میزنند ،اونهایی که به ملتهب شدن بیشتر جامعه دست میزنند ،واقعا شناسایی بشن و بعد اجازه اعتراض درست به مردم بدهید ،که از راه درست ومنطقی ،با مسولین کشور صحبت کنند.والله بااشوب کشوندن مملکت هیچ کس سودی نمیبره ،وراه برای دشمنان خارجی باز میشه، جز پشیمانی چیزی باقی نمیمونه .
  • IR ۰۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    43 6
    جوانان باشرف و متمدن ایران زمین اگر کار و زندگی و درآمد داشته باشند اینقدر شخصيت و مرام دارند که پوشش زیبا و با وقاری داشته باشند
  • فریبا IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    10 33
    رسانه ها از جمله همین سایت همشهری نقش خیلی بزرگی در انتقال درست یا نادرست پیام مسئولین و روحانیت به مردم دارند. خیلی از مردم فقط تیتر اخبار رو میخونند و میان نظر میگذارند. تور و خدا در جبهه دشمن بازی نکنید و تیتر اخبار را با دقت فوق العاده انتخاب کنید تا پیام را درست به مردم برسانید و سبب کج فهمی و انزجار مردم نشوید و الا بدا به حالتون که مسئولیت سنگینی دارید.......