کی‌روش از رفتار باشگاه الاهلی قطر انتقاد کرد؛ آیا ممکن است شجاع و کنعانی خط بخورند؟

کی‌روش

به گزارش همشهری‌آنلاین، حالا این شد یک چیزی؛ کم‌کم داشتیم نگران می‌شدیم مبادا کارلوس کی‌روشی که الان داریم می‌بینیم، همان سرمربی پرتغالی قبلی نیست. مدام از خودمان می‌پرسیدیم مگر می‌شود این آدم اینقدر آرام شده باشد و دیگر به چیزی کار نداشته باشد؟ خوشبختانه اما او نشان داد همان آدم قبلی است! انتشار این جمله که «آماده‌سازی ما در مسیر درستی پیش نمی‌رود»، جای شکی باقی نگذاشت که هنوز خون طغیان در رگ‌های مربی پرتغالی در جریان است. خیلی هم ممنون!

اقدام الاهلی و خشم کارلوس

کل داستان این است که لیگ قطر تعطیل شده و محمدحسین کنعانی‌زادگان و شجاع خلیل‌زاده برنامه خاصی در این کشور ندارند. آنها مدتی هم در تهران با تیم ملی تمرین کردند، اما حالا باشگاه الاهلی ۲مدافع میانی‌اش را به قطر فراخوانده و با ادامه حضور آنها در ایران موافقت نکرده است. کی‌روش که پیش از این در سفر به قطر مذاکرات خوبی با مدیران الاهلی داشت، حالا از این مسئله به‌شدت شاکی شده و پرسیده: «شما که بازی ندارید، چرا اجازه نمی‌دهید این ۲نفر در تهران باشند؟» این در حالی است که مطابق قوانین فیفا، باشگاه‌ها تنها یک هفته قبل از جام‌جهانی وظیفه دارند ملی‌پوشان خود را آزاد کنند، بنابراین مدیران الاهلی مرتکب کار غیرقانونی نشده‌اند. کی‌روش اما از این وضعیت راضی نیست و اعتراض خود را رسانه‌ای کرده است.

جام‌جهانی بدون این ۲نفر؟

کی‌روش در مصاحبه‌ای که در حاشیه تمرین تیم ملی داشت، ۲بار تأکید کرد برای شجاع و کنعانی سخت است که بدون ۵هفته بازی و تمرین در لیست نهایی تیم ملی قرار بگیرند. او گفت باید در این زمینه بیشتر فکر کند؛ آنچه تهدید علنی ۲مدافع فیکس این سالیان تیم ملی به خط خوردن از جام‌جهانی معنی می‌دهد. می‌دانیم که کی‌روش آدم عجیبی است که می‌تواند تصمیمات غیرمنتظره بگیرد؛ درست مثل جام‌جهانی۲۰۱۸ که وریا غفوری و جلال حسینی را خط زد و محمد خانزاده را به روسیه برد. در نتیجه احتمال خط خوردن شجاع و کنعانی هم منتفی نیست، اما این امکان هم وجود دارد که کارلوس فقط خواسته باشد ۲بازیکن الاهلی را در مقابل مدیران باشگاه‌شان قرار بدهد. او قبلا هم از این کارها زیاد کرده است. یک چیز دیگر را هم فراموش نکنیم؛ به هر حال حضور این ۲بازیکن در اردوی تیم ملی برای الاهلی سود مالی دارد و بابت آن از فیفا پاداش خوبی خواهد گرفت، بنابراین شاید مربی پرتغالی به‌دنبال تهدید مدیران باشگاه قطری بوده تا به‌خاطر پول هم که شده هر چه سریع‌تر این ۲نفر را آزاد کنند. به علاوه کنعانی و شجاع اگر در ایران هم بودند فقط باید تمرین می‌کردند و در شرایط فعلی نهایتا یک بازی دوستانه با تیم ضعیف نیکاراگوئه را از دست می‌دهند. به‌نظر نمی‌رسد این اتفاق شایسته چنین سروصدایی باشد.

گلایه عجیب از استقلالی‌ها

غیر از داستان شجاع و کنعانی، کی‌روش از غیبت ملی‌پوشان استقلال هم گلایه کرد که این انتقاد او «ناموجه» بود. استقلال چهارشنبه در سوپرجام باید به مصاف نساجی برود و طبیعی است که بازیکنان خود را در اختیار داشته باشد. کارلوس در حالی از این موضوع ابراز ناخشنودی کرده که کل هفته دوازدهم لیگ و مخصوصا دربی تهران به‌خاطر او به بعد از جام‌جهانی موکول شد، اما هنوز شاکی است. یادمان باشد باشگاه‌های لیگ برتر هم می‌توانستند مثل خارجی‌ها تا یک هفته قبل از جام‌جهانی بازیکنان خود را در اختیار داشته باشند.

کد خبر 716655
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha