برای افزایش سبزینگی و روشنایی و همچنین زیباسازی چهره منطقه، میدان جمهوری اسلامی نونوار می‌شود.

بهاره خسروی / محله

به گزارش همشهری آنلاین ، به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰ ، شهردار منطقه ١٠ با اعلام این خبر و اشاره به‌جایگاه و قدمت میدان جمهوری اسلامی در شهر تهران گفت : « میدان جمهوری اسلامی به‌عنوان یکی از میدان‌های تاریخی پایتخت و بخشی از تاریخ معاصر تهران است و با توجه به قدمت تاریخی، موقعیت ملی و بافت مذهبی این میدان و ضرورت بهسازی آن، «پروژه طراحی میدان جمهوری اسلامی» در دستورکار قرار گرفته است. »
«مهدی اخ‌الصنایع» به انجام مطالعات از سوی مشاوران و همکاری شهرداری منطقه و سازمان زیباسازی برای بازسازی میدان جمهوری اشاره کرد و ادامه داد : « در ماه‌های گذشته مطالعاتی از سوی مشاور طرح و با نظارت و همکاری سازمان زیباسازی برای طراحی ساماندهی و ارتقای کیفی میدان جمهوری اسلامی در حال انجام است که پس از تائید نهایی از سوی شهرداری منطقه و سازمان زیباسازی، اقدامات لازم انجام می‌شود. »
او اجرای این اقدامات را روان‌سازی ترافیکی عنوان کرد و افزود : « این اقدامات با هدف روان‌سازی، آرام‌سازی و ایمن‌سازی ترددها و عبور و مرور وسایل نقلیه، بهسازی کانون مرکزی میدان جمهوری اسلامی و ساماندهی المان‌های شهری در محیط پیرامونی آن است. »
شهردار منطقه ١٠ هویت‌بخشی به سیمای شهری را از دیگر اهداف اجرای طرح ساماندهی میدان جمهوری خواند و گفت: « برای فضاسازی، افزایش هماهنگی و بهسازی نمای بصری میدان جمهوری اسلامی، اقداماتی در راستای آماده‌سازی محیطی و هویت‌بخشی در سیمای شهری در حوزه‌های فضای سبز و نورپردازی انجام شده است. همچنین بهسازی و نگهداشت میدان جمهوری اسلامی تا زمان اجرای طرح اصلی بازسازی این میدان، به‌صورت مستمر انجام می‌شود. »

کد خبر 716509

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha