فعالان آب و هوا در اعتراض به سیاست‌های دولت آلمان در این زمنیه خود را به نمایشگاه دایناسور در موزه برلین چسباندند.

موزه برلین

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از ویون، دو فعال محیط زیست، در اعتراض به سیاست آب و هوایی دولت آلمان، در جریان برگزاری یک نمایشگاه در موزه تاریخ طبیعی برلین خود را به استخوان دایناسور چسباندند. این جدیدترین اقدام اعتراضی توسط فعالان آب و هوا در موزه پیشتر نیز در جریان اعتراض فعالان آب و هوا، به آثار هنری معروف به شیوه‌های مختلف در سراسر اروپا حمله شده بود.
عکسی از دو خانم معترض در کنار استخوان‌های دایناسور منتشر شد که بنری را به اهتزاز درآورده بودند که روی آن نوشته شده بود «چه اتفاقی می‌افتد اگر دولت آن (وضعیت آب و هوایی) را تحت کنترل نداشته باشد ؟» آن‌ها خود را به میله های فلزی حفاظ اسکلت دایناسور ۶۰ میلیون ساله در موزه تاریخ طبیعی برلین محکم بسته بودند. کاریس کانل، یکی از این زنان، اعلام کرد که از «آتش سوزی جنگل ها، کمبود آب، قحطی و جنگ»  دچار نگرانی می‌شود و می‌ترسد.
این خانم  ۳۴ ساله افزود: دایناسورها از بین رفتند، زیرا نتوانستند تغییرات عظیم آب و هوا را تحمل کنند. همین وضعیت نیز ما را تهدید می کند.

سولویگ اشینکوته معترض دیگر نیز به عنوان مادر چهار فرزند، نسبت به اثرات تغییرات آب و هوایی ابراز نگرانی کرد. این زن ۴۲ ساله در سخنانی گفت: مقاومت مسالمت‌آمیز راهی است که ما برای محافظت از فرزندان خود در برابر جهل مرگبار دولت‌ها انتخاب کرده‌ایم.

آن‌ها از دولت برلین خواستند که به سرعت برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، مانند اعمال محدودیت سرعت در بزرگراه ها و ایجاد امکاناتی برای حمل و نقل عمومی با قیمت مناسب‌تر، اقدام کند.

البته این شیوه اعتراض برای این دو زن معترض بی هزینه نبوده و  مقامات موزه اعلام کرده‌اند که در کمتر از یک ساعت به این موضوع پایان داده‌اند. این مقامات در بیانیه ای اعلام کرده‌اند که خسارت مالی وارد شده است و اتهاماتی علیه این دو زن معترض به خاطر اقدام اعتراضی خود در موزه و به وجود آوردن خسارات مالی مطرح شده است.
این دو زن معترض به گروه «نسل آخر» (Last Generation) تعلق دارند که در اوایل این ماه پوره سیب زمینی را روی تابلوی ۱۱۱ میلیون دلاری کلود مونه با عنوان «کومه‌های علف»  (Les Meules) در موزه باربرینی در پوتسدام، آلمان چسبانده بودند.

بیشتر بخوانید:
 

«دختری با گوشواره مرواریدی» اثر یوهانس ورمیر در موزه‌ای در هلند در هفته‌های اخیر و  همچنین تابلوی«آفتاب‌گردان» اثر ونسان ون گوگ، در گالری ملی لندن، نیز با ظرف‌های سوپ توسط اعضای گروه‌های معترض به آب و هوا مورد حمله قرار گرفته بودند.

کد خبر 716428

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha