همشهری آنلاین: پس از کودتا در کشور غرب آفریقایی گینه حاکمان جدید این کشور خواستار گفت‌وگو با جامعه بین‌المللی هستند.

روزنامه زود دویچه سایتونگ گزارش داد، موسی دادیس کامارا (Moussa Dadis Camara)، رهبر کودتاچیان در رادیو اعلام کرد حاکمان نظامی این کشور علاقمند هستند روز شنبه دیپلمات‌ها را که شامل نمایندگانی از سازمان ملل، اتحادیه اروپا و اتحادیه آفریقا می‌شوند‌، از نیات خود مطلع کنند.

کامارا که خود را رییس جمهور جدید گینه خوانده است، روز چهارشنبه، یک روز پس از کودتا با تردد در پایتخت از سوی مردم مورد استقبال قرار گرفت.

وی اعلام کرد در سال 2010 میلادی انتخاباتی «آزاد و شفاف» در این کشور برگزار خواهد شد.

این در حالی است که اتحادیه اروپا، اتحادیه آفریقا و سازمان ملل همه طرف‌ها را به احترام به قانون اساسی و انتقال مسالمت‌آمیز قدرت فراخوانده‌اند.

عبدالله واد، رییس جمهور سنگال هم از جامعه بین‌المللی خواسته است تا از کامارا حمایت کند، زیرا او قول برگزاری انتخابات را داده است.

نظامیان گینه چند ساعت پس از مرگ لانسانا کونته، رییس جمهور این کشور قدرت را در دست گرفتند. در همین حال گویا اعضای حکومت سرنگون‌شده هم جزو حاکمان جدید هستند.

30 وزیر و احمد تیدیانه سوآر (Ahmed Tidiane Souaré)، نخست‌وزیر گینه روز پنجشنبه خود را به پادگان معرفی کردند. پیش از آن، کامارا مهلتی 24 ساعته برای به رسمیت شناختن دولت جدید تعیین کرده بود. در غیر این صورت آنها تحت پیگرد قرار می‌گرفتند.

کد خبر 71641

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز