هفته گذشته رئیس شورای شهر تهران حاشیه جلسه شورا در جمع خبرنگاران حاضر شد و در مورد بحران آلودگی هوا توضیحاتی داد.

مهدی چمران گفت: مسئله آلودگی هوا با ممنوعیت تردد خودروهای تک سرنشین حل نمی‌شود.

به اعتقاد رئیس شورای شهر تهران، بحث آلودگی هوای تهران و ارتباط آن با ترافیک، معادله یک مجهولی نیست که با جلوگیری از تردد خودروهای تک سرنشین برطرف شود.

چمران با طرح این پرسش که اگر جلوی خودروهای تک‌سرنشین گرفته شود، شهروندان چگونه باید رفت‌وآمد کنند؟ بیان داشت: نمی‌گوییم که خودروها تک‌سرنشین باید باشند، اما باید این مسئله به‌صورت مجموعه عملیات سودمند و تاثیر‌گذار اجرا شود؛ مثلا مسیری برای اتومبیل‌های با ظرفیت بالا در معابر اختصاص داده شود.

وی با بیان اینکه وسیله نقلیه همگانی برای تردد راحت شهروندان وجود ندارد، اظهار داشت: تنها درصورت تحقق سهم 75 درصدی حمل‌ونقل عمومی است که می‌توان برای تک‌سرنشین‌ها عوارض گذاشت یا اجازه تردد نداد.

چمران اضافه کرد: وقتی که بحث سهمیه‌بندی بنزین مطرح شد‌، گفتیم با این کار مشکل حل نمی‌شود همین‌طور هم شد چون فقط اوضاع تا یک هفته خوب بود و شهروندان با تهیه بنزین لیتری 400 تومان به سطح شهر آمدند.

 در تابستان نیز روزی داشتیم که مصرف بنزین در کل کشور به 75‌میلیون لیتر رسید که شاید اگر سهمیه همان 100 لیتر می‌ماند این اتفاق نمی‌افتاد.

چمران در ادامه در مورد مشکل سوخت اتوبوس‌های گازسوز عنوان کرد: 500 دستگاه اتوبوس گاز‌سوز گرفته‌ایم ولی با مشکل کمبود جایگاه‌های سوخت، افت فشار و هزینه بالای تعمیر و نگهداری آنها مواجه هستیم که بخش خصوصی نیز به صرفه نبودن این مسئله را بیان می‌کند و ما به لحاظ اینکه به یک سوخت متکی نباشیم، گفتیم هم گاز سوز و هم گازوئیل‌سوز مورد استفاده قرار بگیرند.

کد خبر 71638

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز