سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۸۷ - ۱۸:۵۷
۰ نفر

کیکاووس زیاری: «بار هستی» تازه‌ترین فیلم سینمایی امیر قویدل ویژگی خاصی دارد که به گفته او هنگام تماشای فیلم باید آن را کشف کرد

او می‌گوید: «فعلاً  در باره‌اش صحبت نمی‌کنم، چون ممکن است حالت شعاری به خودش بگیرد.» کار جدید قویدل یک درام اجتماعی است که  آن را براساس فیلم‌نامه‌ای از «سیروس رنجبر» کارگردانی کرده است. «جلال قزل‌ایاق» و «محمدرضا محمدهادی» کار بازنویسی فیلم‌‌نامه را انجام داده‌اند. خط اصلی قصه فیلم در باره دختری به نام هستی است که پزشک یک بیمارستان است. سارا خوئینی‌ها  نقش هستی را   بازی می‌کند. برای هستی و خانواده‌ای که در ارتباط با او هستند، مشکلی به وجود می‌آید. زمانی که قرار می‌شود این مشکل از راهی نامتعارف حل شود، مشکلات هستی و این خانواده هم شروع می‌شود. در همین هنگام اتفاق های عجیب و غریبی برای هستی رخ می‌دهد. ایرج نوذری، ناصر ممدوح، لیلا بوشهری، نیماگرانی، آنیتا قالیچی، محمد برسوزیان، محمد ابهری و سامره حیدری دیگر بازیگران فیلم هستند.

سارا خوئینی ها و ایرج نوذری در «بار هستی»/ عکس : رضا مهاجر

فیلم‌برداری بارهستی- که کل صحنه‌هایش در تهران گرفته شده- هفته قبل تمام شد.

مدیریت فیلم‌برداری رضا مهاجر بوده و هنوز تدوین‌گری برای آن انتخاب نشده است. موسیقی متن فیلم را به احتمال زیاد فردین خلعتبری می‌سازد. قویدل در باره میزان رضایت خود از بار هستی به دوچرخه می‌گوید: «تمام تلاشم را کردم که قصه را درست و حسابی تعریف کنم تا تماشاچی را سرگرم کند. در کنار آن نکته هایی را هم در قصه داریم که امیدوارم بیننده را به فکر فرو ببرد و به او کمک کند تا در زندگی عادی خودش تصمیم‌های بهتر و درست‌تری بگیرد.» بار هستی را نمی‌توان در نوع (ژانر) خاصی قرارداد.

در عین حال قویدل می‌گوید: «فیلمش یک بازیگر کوچولو هم دارد ، که نقش خیلی خوب- اما کوتاهی- در قصه دارد.» که از اهمیت زیادی برخوردار است و باعث پیشرفت قصه می شود. قویدل که در تعدادی از فیلم‌های زنده یاد ساموئل خاچکیان دستیار کارگردان بود، آخرین بار فیلم «رخساره» (1379) را روی پرده سینماها داشت. او قرار بود امسال فیلم حادثه‌ای «عقرب» را کارگردانی کند که به علت تصادف و مصدومیت شدید، کارگردانی این فیلم به مجید جوانمرد سپرده شد.

کد خبر 71635

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز