برای دگرگونی جهان، باید شهرهای آن را دگرگون سازیم. جُرم، آلودگی و فقر عواملی هستند که خسارات زیادی برای صدها میلیون نفر از ساکنین شهرها به بار می‌آورد.

قاهره

به گزارش همشهری آنلاین، شهرنشینی یکی از مهمترین رویدادهای بزرگ در عصر مدرن است که دنیای ما و زندگی و رفاه خانواده‌ها را در سراسر جهان شکل می‌دهد.

شهرها به شکل فزاینده به محل زندگی بشر تبدیل می‌شوند و محور اقدام برای اقلیم، شکوفایی جهانی، صلح و حقوق بشر هستند. همچنین بیش از نیمی از تمامی مردم در شهرها و سکونتگاه‌های بشری زندگی می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود که این نسبت تا ۲۰۵۰ به دو سوم افزایش یابد.

برای دگرگونی جهان، باید شهرهای آن را دگرگون سازیم. جُرم، آلودگی و فقر عواملی هستند که خسارات زیادی برای صدها میلیون نفر از ساکنین شهرها به بار می‌آورد. در عین حال، مناطق شهری قطب انرژی، نوآوری و پویایی اقتصادی نیز هستند. با سرمایه گذاری روی بهینه‌سازی شهرها، می‌توانیم پیشرفت را در سراسر جوامع رواج دهیم.

روز جهانی شهرها، اولین بار در اکتبر سال ۲۰۱۴ میلادی در شانگهای چین گرامی داشته شد.

به گزارش gyaniadda، در روز جهانی شهرها برنامه هایی در سطح ملی و بین المللی در سراسر جهان برگزار می شود و شعار امسال این روز جهانی تحت عنوان "بومی اقدام کنید تا جهانی شوید" تعیین شده است.

هشت بزرگ‌شهرِ (مگاسیتی) اول جهان در سال ۲۰۲۲ میلادی:

- شانگهای، چین - ۳۴.۳۴ میلیون نفر جمعیت

- داکا، بنگلادش - ۳۱.۲۳ میلیون نفر جمعیت

- قاهره، مصر - ۲۸.۵۰ میلیون نفر جمعیت

- بمبئی، هند - ۲۷.۳۴ میلیون نفر جمعیت

- کینشاسا، جمهوری دموکراتیک کنگو - ۲۶.۶۸ میلیون نفر جمعیت

- مکزیکو سیتی، مکزیک - ۲۵.۴۱ میلیون نفر جمعیت

- پکن، چین - ۲۵.۳۷ میلیون نفر جمعیت

- سائوپائولو، برزیل - ۲۴.۴۹ میلیون نفر جمعیت

کد خبر 716316
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha