دیرزمانی است غرب، سازوبرگ ترور را پروپیمان می‌کند. درست زمانی که «دونالد ترامپ» به شکلی سهوی اعتراف کرد «داعش» را آمریکا ساخته و پرداخته کرده است؛ خط آشوب و جنایت طراحی و اجرا شد.

شاهچراغ بعد از ترور

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه همشهری نوشت:

۴۳ روز است «خط خشونت» بدون سانسور یا حتی یک تذکر ساده از سوی کشورهای میزبان در رسانه‌های معاند فارسی‌زبان تبلیغ و ترویج می‌شود. رویکردی که با استاندارد دوگانه دنیای «متمدن غرب» با سکوتی مرگبار و مرگ‌آفرین همراه شده است. آموزش نحوه ساخت کوکتل مولوتف تا مجاز دانستن کشتن مأموران یا افرادی که ظن همکاری آنان با مأموران امنیتی وجود دارد، در دستور کار مروجان ترور، خشونت و آشوب بوده است. اقداماتی که اثر آن را می‌شود در ترور شهروندان عادی و قتل‌عام نمازگزاران در حرم حضرت احمدابن‌موسی(ع) در شیراز مشاهده کرد. رویکردی که به‌نظر می‌رسد ناشی از شکست طرح «براندازی» یا «تجزیه ایران» است. موضوعی که «اتاق فکر اغتشاشات» آن را با هدف ایجاد «خلأ قدرت» و «ایجاد ناامنی» دنبال می‌کند تا به ظن باطل خود از این راه به آرزوی ۴۳ ساله خود دست پیدا کند.

دیرزمانی است غرب، سازوبرگ ترور را پروپیمان می‌کند. درست زمانی که «دونالد ترامپ» به شکلی سهوی اعتراف کرد «داعش» را آمریکا ساخته و پرداخته کرده است؛ خط آشوب و جنایت طراحی و اجرا شد. برای داعشی که تمرین فعالیت‌های ضدبشری خود را در سوریه انجام داده بود؛ نقشه‌های بزرگ‌تری از سوی محور عبری - عربی - غربی کشیده شده بود. گرچه داعش با تلاش‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر نیروهای ضدداعش با شکستی سخت روبه‌رو شد اما این نیروها ماموریت دیگری نیز داشتند؛ «طراحی و اجرای ترور در ایران» ماموریتی است که این گروهک منفور در دستور کار خود دارد. براین اساس، چهارشنبه گذشته یک عضو این گروهک تروریستی - تکفیری با ورود به حرم شاهچراغ در شیراز با به شهادت رساندن ۱۳ زائر و زخمی کردن ده‌ها زائر دیگر لکه ننگ دیگری را بر دامن سیاه خود و حامیانش افزود و ماموریت خود را در ایران چند سال پس از حمله به ساختمان مجلس شورای اسلامی و حرم امام راحل تکرار کرد و مسئولیت آن را رسما در هفته‌نامه خود پذیرفت.

گرچه رسانه‌های معاند فارسی‌زبان حاضر به پذیرش این جنایت از سوی داعش نشدند و این اقدام تروریستی را به جمهوری اسلامی نسبت دادند اما پذیرش این جنایت در هفته‌نامه رسمی داعش خط بطلانی بود بر پروژه سفیدنمایی گروهک تروریستی داعش و برچسب‌زنی رسانه‌های همسو با این گروهک تروریستی و آشوب‌طلبانی که بیش از ۴۰ روز است با ترویج خشونت آرامش را از ملت ایران سلب کرده‌اند. ماموریتی که «حسین کنعانی‌مقدم» کارشناس مسائل سیاسی آن را ایجاد آشوب و ناامنی در ایران تحلیل می‌کند: «سال‌هاست عناصر گروهک تروریستی داعش در اطراف مرزهای ایران آموزش اقدامات تروریستی دریافت می‌کنند. این نیروها به انواع سلاح‌ها تجهیز شده‌اند و در اطراف مرزهای سرزمینی ایران از نقطه‌ای به نقطه دیگر می‌روند و مترصد فرصتی هستند تا با نفوذ به داخل کشور پروژه سوریه‌سازی‌ یا بالکانیزه کردن ایران را اجرا کنند.» گرچه این کارشناس سیاسی از سیاست‌های خشونت‌طلبانه غربی‌ها در مواجهه با مردم ایران خبر می‌دهد اما در حوادث ۴۳ روز گذشته جنگی که به‌گفته او با «جنگ جهانی رسانه‌ای» همراه شده ابعاد جدیدی پیدا کرده است. «سوابق قبلی نشان می‌دهد هر بار جنایتی مانند آنچه در شیراز و حرم شاهچراغ رخ داد، بستر و خاستگاه آن در اغتشاش‌ها و آشوب‌ها بوده است.

به این معنا که هر بار آشوبی در کشور ایجاد شد محصول آن جنایتی می‌شود که مردم بیگناه در آن هدف گرفته می‌شوند.» جنایتی که کنعانی‌مقدم درباره آن حرف‌ می‌زند اهداف خاص خود را دارد. ایجاد نزاع مذهبی و دامن زدن به نزاع برای تهیه «هیزم اغتشاش» و روشن کردن موتور براندازی با کمک «داعش».

شورش با طعم اقدام تروریستی

گرچه ماجرای غم‌انگیز درگذشت مهسا امینی از سوی مردم با همدردی فراوانی روبه‌رو و مسئولان کشور نیز همگام با ملت در این غم شریک و دستور پیگیری موضوع را دادند اما ضدانقلاب از این موضوع نهایت بهره را برد تا شاید بتواند با اسم رمز «مهسا» به هدف خود برسد. ایجاد اغتشاش به بهانه مرگ مهسا و تداوم اغتشاش و بی‌ثبات‌سازی کشور و نیز برجسته‌سازی موضوع حقوق بشر و ایجاد عملیات روانی - رسانه‌ای سنگین از سوی کشورهای غربی و رسانه‌های همسو با آنان ازجمله اقداماتی بود که در این مدت انجام شد. اقداماتی که به‌گفته «رضا سراج» کارشناس مسائل سیاسی با هدف ایجاد «فشار از بیرون و شورش در درون» انجام شده است: «دشمنان ملت ایران درنظر داشتند که با عملیاتی کردن ۳ فاز جنگ شناختی در رسانه‌ها، اغتشاش و شورش اجتماعی با خیابانی‌سازی‌ اعتراضات و تقابل مردم با حاکمیت و نیز سوریه‌سازی با تصاعد خشونت، ایران را به مرز فروپاشی سیاسی- اجتماعی و تجزیه برسانند. این اقدامات پس از شکست شورش اجتماعی همگانی و جدا شدن عموم معترضان از صف آشوب‌طلبان فریب‌خورده سبب شده است تلاش‌ها برای انجام اقدامات تروریستی با ظرفیت گروه‌های تروریستی مختلف تحت هدایت سرویس‌های اطلاعاتی دشمن وارد فاز جدیدی شود.» او براین باور است که جنایت در حرم شاهچراغ برای تضعیف قوه عاقله در جمهوری اسلامی طراحی و اجرا شده است: «یکی از وجوه آنچه آمریکایی‌ها در حال انجام آن هستند جنگ محاسباتی علیه قوه عاقله نظام است تا نظام جمهوری اسلامی ایران را وادار به اتخاذ تصمیمات اشتباه کند.»

کد خبر 715725
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha