جمعه ۶ دی ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۵
۰ نفر

گروه سیاسی: آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی در اظهارنظری جنایات برخی از گروه‌های تندرو علیه شیعیان پاراچنار پاکستان را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری دفتر آیت‌الله صافی گلپایگانی، این مرجع تقلید در دیدار با تعدادی از مبلغان حوزه که به مناسبت آغاز ماه محرم به مناطق محروم اعزام می‌شوند، با محکوم کردن جنایت‌های انجام شده در فلسطین و غزه، پاراچنار را مظلوم‌تر از غزه دانست و افزود: محاصره پاراچنار بدتر از غزه است و در آنجا ابتدا دست شیعیان، بعد پا و سرشان را می‌برند و این همه جنایت انجام می‌دهند و از هیچ‌کس صدایی بلند نمی‌شود؛ این چه دنیا و چه جامعه بین‌الملل و چه قانونی است؟

به گزارش پایگاه خبری ابنا، اهمال مقامات محلی و دولتی پاکستان در مقابل تروریست‌ها و ناصبیان جدید این کشور، باعث پدیدآمدن گروه‌های انتقامجویی شده که نقاب به چهره دارند و دست به اقدام مستقل می‌زنند.

گفته می‌شود در یکی از آخرین اقدامات انجام شده تروریستی در شهر محاصره‌شده پاراچنار در شمال غرب پاکستان، یک معلم شیعه که وارد شهرک سنی‌نشین صده شده بود، توسط ناصبیان جدید (طرفداران یزید بن معاویه) به قتل رسیده و جنازه وی توسط نیروهای پلیس محلی به شیعیان تحویل داده شد.

منطقه محاصره‌شده پاراچنار دارای اوضاع وخیمی است که محروم بودن کودکان شیعه از غذا و داروی لازم، تنها یکی از این فجایع است.

کد خبر 71569

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز