تنها یک هفته پس از پایان فصل اول حلقه های قدرت (The Rings of Power)، این سریال جایگاه خود در رده اول پرایم ویدیو را به سریال پیرامونی (The Peripheral) ساخته جدید پدیدآورندگان دنیای غرب یا وست ورلد (Westworld) داد.

سریال خارجی

به گزارش همشهری آنلاین، تنها یک روز پس از نمایش اولیه The Peripheral در شبکه آمازون پرایم ویدیو، این مجموعه جای سریال حلقه های قدرت را در رده اول آمازون گرفت. سریال Peripheral با بازی کلوئی گریس مورتز، یک سریال علمی تخیلی چالشی است که در آینده نزدیک اتفاق می‌افتد و داستان زن جوانی را روایت می‌کند که برای آزمایش یک سیستم جدید و قدرتمند بازی های واقعیت مجازی استخدام شده است. این مجموعه بر اساس رمانی به همین نام، اثر ویلیام گیبسون که سال ۲۰۱۴ منتشر شد ساخته شده است.

آیا Peripheral می‌تواند به موفقیتی نظیر Westworld دست یابد؟

چه محبوبیت وست ورلد به این مجموعه جدید ربط داشته باشد یا خیر، موفقیت مجموعه پیرامونی مطمئنا گواهی بر رویکرد قابل تحسین جاناتان نولان و لیزا جوی به ژانر علمی تخیلی است. این دو سریال شباهت‌هایی نیز دارند که مطمئنا طرفداران دنیای غرب را خوشحال می‌کند زیرا آنها همچنان صبورانه منتظر فصل پنج احتمالی هستند. Westworld نیز اقتباسی از رمان مایکل کرایتون به همین نام است که آن هم در آینده‌ای نه چندان دور اتفاق می‌افتد؛ در پارکی با موضوع غرب قدیم که در آن انسان‌ها و ربات‌های واقع‌نما با یکدیگر همزیستی دارند و به نظر می‌رسد The Peripheral هم این تداخل اغلب آزاردهنده و در عین حال بسیار مرتبط میان بشریت و فناوری را بررسی می‌کند.

این سریال جدید نتفلیکس از «ارباب حلقه‌ها» هم پربیننده‌تر شد

در حالی که رقم‌ بینندگان بسیار بالاست، نقدهای The Peripheral تاکنون کاملا متفاوت بوده، این در حالی است که وست ورلد از همان فصل اول از مزیت تحسین منتقدان برخوردار شد. با وجود رکوردشکنی تعداد بینندگان پس از انتشار، مجموعه جدید سازندگان دنیای غرب ممکن است برای رسیدن به جایگاه نسخه قبلی با مشکل روبه‌رو شود.

تنها زمان نشان خواهد داد که آیا The Peripheral در هفته‌های آینده منتقدان را تحت تاثیر قرار خواهد داد یا خیر. در حالی در ماه سپتامبر بینندگان روی حلقه های قدرت و خاندان اژدها سرمایه گذاری کرده بودند، به نظر می‌رسد افزایش برق آسای تعداد بینندگان The Peripheral عطش آنها به ژانری کاملا متفاوت را نشان می‌دهد. در دنیایی که هنوز به نگرانی های کووید، اقتصاد نابه‌سامان و رابطه عذاب آور با فناوری آغشته است، شاید مخاطبان بیشتر از یک فانتزی مربوط به گذشته خود را به آینده‌ای دیستوپیایی مرتبط می‌بینند.

کد خبر 715385

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha