با وجود گذشت چند ساعت حادثه تروریستی حرم شاهچراغ، رسانه‌های فارسی زبان مانند ایران اینترنشنال، BBC فارسی و منوتو در قبال این حادثه سکوت اختیار کرده‌اند.

شبکه سعودی اینترنشنال

به گزارش همشهری آنلاین، تسنیم نوشت: امشب چهارم مهر ماه همزمان با اذان مغرب، یک تروریست تکفیری با ورود به صحن حرم شاهچراغ به سمت زائران و نمازگزاران حمله کرد که متأسفانه در این جنایت تاکنون 15 نفر شهید و تعداد قابل توجهی مجروح شدند. 

با وجود گذشت چند ساعت از این حادثه و انتشار اخبار متعدد از آن و حتی واکنش سازمان ملل، رسانه‌های فارسی زبان مانند ایران اینترنشنال، BBC فارسی و منوتو در حالیکه در ایام اخیر تمرکز شدیدی بر تحولات ایران داشتند، در قبال این حادثه سکوت اختیار کرده‌اند. 

این رسانه‌ها همچنان مشغول انتشار فیلم‌هایی از اقدامات خشونت آمیز اغتشاش‌گران در برخی شهرها هستند. 

این شبکه‌های معاند در روزهای گذشته اقدام به تبلیغ اقدامات تروریستی و شبه تروریستی کردند که ناامنی‌های اخیر و ملتهب کردن فضای کشور در رخ دادن چنین حادثه تروریستی در شیراز بی تأثیر نبود.

فارس نیز نوشت: همزمان با اذان مغرب، یک تروریست مسلح با ورود به بارگاه حضرت شاهچراغ (ع) در شیراز ، زائران و نمازگران را به رگبار بست. اتفاق تلخی که تاکنون ۱۵ تن شهید و بیش از ۱۹ نفر زخمی داشته است.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد حمله تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شیراز را محکوم کرده است اما در این میان، نکته قابل تأمل سکوت مرگبار رسانه‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان است.

رسانه‌هایی که از بامداد امروز با رگبار اطلاعات و انتشار دروغ‌هایی از جمله سعی در تحریک جوانان کردند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که تلویزیون سعودی ایران اینترنشنال از بامداد امروز ۲۱۲ پست تلگرامی درباره اعتراضات و اغتشاشات منتشر کرد اما یک پست و خبر هم درباره حادثه تروریستی حضرت شاهچراغ (ع) منتشر نکرد و آن را بایکوت کرد.

بی بی سی فارسی هم در این مدت ۱۲۹ پست تلگرامی منتشر و تنها در یک پست به این حادثه اشاره کرد.

کد خبر 715305

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • محمود خانلاری IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    12 8
    لعن و نفرت بر انگلیس جنایتکار و آل سعود مزدور. لعن و نفرت بر مزدورانی که با تحریک آنها امنیت مردم کشور را به خطر انداختند. انتقام انتقام
    • ناشناس2 IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
      7 4
      درود برشما هموطن با غیرت .ما در برابر اجنبی وطن فروش تا پای جان ایستادگی میکنیم
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    2 4
    رسانه های فارسی زبان اماااااااااااااااااااااا وطن فروش .لعن بر شما و این کار رقت انگیز شما